Vi hälsar från och med idag Volkswagenhistoriska Klubben (VWHK) välkomna till Boxerville. Vi tackar allra ödmjukast för ert stöd! Besök gärna deras hemsida - de har en hel del grejer på gång inför 2012. www.vwhk.se
Vi hälsar från och med idag Volkswagenhistoriska Klubben (VWHK) välkomna till Boxerville. Vi tackar allra ödmjukast för ert stöd! Besök gärna deras hemsida - de har en hel del grejer på gång inför 2102. www.vwhk.se
det är långt dit!... 
Fan... jag gör alltid sådär! Nu är det fixat - 2012 är året som gäller och inget annat! 
Härligt! Jag ska pynta när jag fått lönen :-)
Stort!
Ich versuchte mal genormt zu sein. Das waren die schlimmsten zwei Minuten meines Lebens.
Tra il dire e il fare c'è di mezzo il mare.
1965* 21W Samba (MCode 430 114) - 51 BD Standard Microbus (Type 22A. M62) - 1967 Westfalia pop-top (SÅLD)
* 1965 enligt chassinummer. Reggad som 1964 - │o\w/o│
De försöker rädda några förtappade själar från ratlooker-träsket innan det är för sent.... 
nu ska du inte vara sån tomas

De försöker rädda några förtappade själar från ratlooker-träsket innan det är för sent....
X2
X3 
Självklart vill vi i VWHK vara med och hjälpa till att hålla Sveriges största VW-forum levande. Alla vi VW-nördar behöver enkla och snabba kanaler för att få information, dela kunskap och hitta på saker. 1976, på den tiden då det fanns 2 TV-kanaler och surfa var endast för hashrökande ynglingar i Californien, startade några killar ett forum för att dela sitt gemensamma VW-intresse. Forumet kallades VW-registret för att senare byta namn till Volkswagenhistoriska Klubben. Intresserade strömmade till i långsam takt och man höll kontakten med hjälp av brev (papper och penna) och telefon (Alexander Graham Bell). Medlemsantalet steg för varje år som gick och vi toppade på strax över 1300 medlemmar. Nu är det för oss som för många andra märkesklubbar problem med minskat antal medlemmar och svårt att få personer att ställa upp ideellt. VWHK försöker följa med i tiden och jag gör allt jag kan för att vi ska få bort vår termosstämpel och vår påstådda rädsla mot bl.a. Ratlook-träsket. Under min tid som ordförande har jag sett till att VWHK är en klubb för alla som har ett intresse för VW. Nu kommer även vårt riksförbund, MHRF att släppa lite på originaltänket så att den bästa veteranförsäkringen även blir tillgänglig för ombyggda fordon.
Jag vill få upp ögonen på er som är rädda för VWHK och försöka få er hjälp. Ni har idéerna och ett rejält engagemang och det är precis vad som behövs till styrelsen i VWHK. Vill du bli tidningsredaktör och göra vår klubbtidning, Folkvagnen? Vill du driva vår websida? Vill du vara med och fixa träffar? Vill du vara med och bara hitta på? Hör av dig till mig.
VWänliga hälsningar
Lars Eriksson ordf. VWHK
Sunny 1303LS -74
Rusty 1303S -73
Fodervärd VWHK:s buss
Hej Lars, och än en gång varmt välkommen hit! Tack för din fina introduktion - imponerande historia. Boxerville har ju också grundats för att underhålla landets luftkylda VW-entusiaster oavsett kunskapsnivå och estetisk övertygelse. Vi hoppas sålunda att alla dessa eldsjälar, estradörer, regelrätta experter, amatörer och bara allmänt VW-intresserade får upp ögonen för VWHK och er verksamhet - tillsammans är vi starkare!
MVH / Jonas
12 2012-03-14 08:42:32 Senaste redigerad av magoo (2012-03-14 08:51:13)
Nu kommer även vårt riksförbund, MHRF att släppa lite på originaltänket så att den bästa veteranförsäkringen även blir tillgänglig för ombyggda fordon.
Hur pass ombyggda? I mina ögon (dock tyvärr ej alltförmånga vw-entusiasters ögon) så är Buggyn ett exempel på ett fordon värt att bevara som dessutom torde uppbringa samma status i försäkringssynpunkt.
vagnpark:
Röd buggy -67 ,Blå buggy -67, Vit/blå/svart buggy -69 under uppbyggnad
nisslars skrev:Nu kommer även vårt riksförbund, MHRF att släppa lite på originaltänket så att den bästa veteranförsäkringen även blir tillgänglig för ombyggda fordon.
Hur pass ombyggda? I mina ögon (dock tyvärr ej alltförmånga vw-entusiasters ögon) så är Buggyn ett exempel på ett fordon värt att bevara som dessutom torde uppbringa samma status i försäkringssynpunkt.
En "originalbuggy" byggd för mer än 30 år sedan har alltid gått att försäkra hos MHRF.
Med den nya försäkringen finns det, vad som framkommit, inga begränsningar. Jag kan tänka mig att det blir en del diskussioner i början innan MHRF och Folksam börjar införa restriktioner.
Det är väl bara att testa med en Ratlook och se vad dom säger.
Som besiktningsman har jag inte fått information än om hur en ombyggd bil ska besiktas, men jag kan tänka mig att man beskriver bilens utseende enligt gällande protokoll och sen är det upp till ägaren att hålla MHRF uppdaterad om det sker några förändringar. Bilen blir ju försäkrad i det tillståndet den är vid besiktningstillfället så om du sänker, höjer, breddar eller smäller på titanfälgar något år efter besiktningen lär inte försäkringen täcka det.
Bara min gissning.
Sunny 1303LS -74
Rusty 1303S -73
Fodervärd VWHK:s buss
Tack för ditt svar... då kanske man ska kolla om det är värt att söka medlemsskap 
vagnpark:
Röd buggy -67 ,Blå buggy -67, Vit/blå/svart buggy -69 under uppbyggnad