1

Hello!
Då när Meanbugs fungerade har jag för mig det annonserades ut en
riktigt risig splittpickup som tjänstgjort i det militära.
Säljaren hade fått med dendär som reservdelsbil då han hämtat en annan pickup om jag kommer ihåg rätt.
Det var någon bärgare från assistanskåren med på någon av bilderna också.

Vad händer med den eller vem är det som säljer/sålde den?

Och vad hände med Mb ?

Mvh Ch

_______________________AMBULANSGARAGET_______________________
                  - Om bättre är möjligt är bra inte bra nog -
Karmann Ghia T14 Cab -58. Karmann ghia T34 -63. Bubbla -50. Ambulans Typ2 -65. Typ2 -55. Bubbla -65
Bubbla -63 Typ2 -74  Typ 1 Shorty -65

2 Senaste redigerad av helmut (2011-03-01 19:14:03)

Var pickisen tog vägen har jag ingen koll på....

Vad som hände med MB kan du läsa på www.grinolle.se  ICQ/ag

//Stefan

3

helmut skrev:

Var pickisen tog vägen har jag ingen koll på....

Vad som hände med MB kan du läsa på www.grinolle.se  ICQ/ag

//Stefan

MB är ju uppe men forumsdelen är tyvärr död. där jag tänkte hämta kontaktuppgifterna till vem det nu var som annonserade ut
dendär slitna splitt militärpickupen.

grinolle.se verkar gått samma öde till mötes som MB. det var loopia.se som visades när jag använde din länk stefan.

Är det ingen som sett annonsen eller känner någon neröver landet som har en militärsplitt ?
Annonsen låg ute länge och det var budgivning på den.

Mvh Ch

Karmann Ghia T14 Cab -58. Karmann ghia T34 -63. Bubbla -50. Ambulans Typ2 -65. Typ2 -55. Bubbla -65

4

Helmut är inte alltid så seriös i sina utlåtanden som man kanske kan tro, ICQ/ad  ansiktet som grinar efter grinolle.se, är det tänkt, ska illustrera det.

I babbelsektionen på detta forum finns en tidvis hätsk debatt om MBs öde, där kan du lära dig mer om just det.

En splitpickup inom det militära ringer det inga klockor på, flera bayar men ingen splitt. Men mitt minne är ju teflonbehandlat så det är inte så pålitligt. ICQ/ad

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

5

kee skrev:

Helmut är inte alltid så seriös i sina utlåtanden som man kanske kan tro, ICQ/ad  ansiktet som grinar efter grinolle.se, är det tänkt, ska illustrera det.

I babbelsektionen på detta forum finns en tidvis hätsk debatt om MBs öde, där kan du lära dig mer om just det.

En splitpickup inom det militära ringer det inga klockor på, flera bayar men ingen splitt. Men mitt minne är ju teflonbehandlat så det är inte så pålitligt. ICQ/ad

Haha jag förstår vad helmut menar nu..
ja bayar finns det ju men dom är jag inte intresserad av..
Det var en risig rostig splitt pickup militärgrön givetvis. Han som la ut annonsen var på nått sätt en kompis till han som ägde den
och dom ville kolla läget. någon större budgivning blev det inte utan högsta budet i tråden var 4000kr..
Han som ägde den hade iaf fått med den som reservdelsbil till ett finare objekt..

Hur kan ni ha missat denna ? ICQ/ae
Är det ingen som kommer ihåg att dom sett annonsen.

Mvh Ch

6

hehe.... jag tror du har drömt om den pickupen ICQ/ad

---  java grün bubbla -66  ---
---  ulmen grün buss -71  ---

7

Ni som inte sett den kolla HÄR.. JAG har inte drömt även om jag Drömmer om den.. både 50 split och 25hpman har skrivit i tråden..
Jag behöver ha kontakt med en Alander som kommer från västerås reggade sig 2010-07-04
här kommer catchen
http://webcache.googleusercontent.com/s … mp;prmdo=1

det som gick att rädda..

8

Enligt källkoden har han hemsidan http://www.garaget.org/alander. Du kan kanske prova där?

.·´¯`·.¸. , . .·´¯`·..><((((º>¸
, . .·´¯`·..
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>

9

Det är alltså fråga om detta objekt:
http://i1238.photobucket.com/albums/ff490/Ralander/3.jpg

http://i1238.photobucket.com/albums/ff490/Ralander/12.jpg

.·´¯`·.¸. , . .·´¯`·..><((((º>¸
, . .·´¯`·..
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>

10

Vilket underbart skick, road ready nästa helg va! ICQ/ag

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

11

Vad jag vet så bjöd väl Andreas Hansson från Ängelholm högst på den. jollyjumper snabelkrusidull hotmail.com har han.
Men om det blev affär vet jag inte.

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

12

Hade helt missat den, men det är väldigt lätt att missa trådar när man bara är inne på forumet ett par gånger per vecka.

Undrar om det är originalhjulen som ligger på flaket? Den har ju även fått höger skärmkant utbytt. Nog går det att få liv i den men det är långt ifrån det mest intressanta (bästa) objekt jag sett...

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

13 Senaste redigerad av vwentusiasten (2011-03-03 13:34:37)

kee skrev:

Hade helt missat den, men det är väldigt lätt att missa trådar när man bara är inne på forumet ett par gånger per vecka.

Undrar om det är originalhjulen som ligger på flaket? Den har ju även fått höger skärmkant utbytt. Nog går det att få liv i den men det är långt ifrån det mest intressanta (bästa) objekt jag sett...

Ja man läser ju inte alla trådar.
Skicket är bedrövligt men lite intresserad är jag just för att det är ett militärfordon. en broder till min ambulansbuss..
Tack för tipset om hans sida på garaget..

VET NÅGON OM ETT BÄTTRE MILITÄRSPLITTOBJEKT SOM ÄR TILL SALU SÅ FEEL FREE TO TELL ME..

25hpman hur blir det hade du några delar att sälja och bilder på din buss att skicka ? Andreas Hansson köpte inte pickupen iaf.

14

He-he, Det där är ju min .....

typ 1 -58 soltak-------- typ 1 -72-------- typ 2 -65 pickis------- typ 2 militär pickis-------- formelwee-------- m.m

15

Stackars sate...

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

16

25hpman skrev:

Stackars sate...

En riktigt rostig pickis är ju bland det bästa man kan ha...   ICQ/af

17

isse skrev:

He-he, Det där är ju min .....

har du köpt den nyligen eller är/var den din på dom bilderna ?

/ch

18

har haft den sedan -97 har jag för mig(bedrövligt skick, blir nog donator bil)

typ 1 -58 soltak-------- typ 1 -72-------- typ 2 -65 pickis------- typ 2 militär pickis-------- formelwee-------- m.m