Jag tänkte slänga upp en tråd med min 65:a. Jag har ägt bilen i 5 år och den genomgår en rullande renovering i låg takt. Tanken är att den ska rulla varje sommar och få sig lite fix på vintern. I år är det dags för lite rostlagning i värmekanalerna... Här har vi bilen innan den kördes in i garaget för årets pyssel.
Här har vi bilden från blocket som fick hjärtat att smälta..
Då var plåten inköpt och bilen har flyttat in i garaget
När man börjat kolla passformen på plåten så inser man var Ernst Hugo hittade inspirationen till sitt danskhat...
Så fort man fick in bilen i garaget insåg sonen att cykeln fungerade dåligt i snön så det blev ett litet sidoprojekt
När sonen fått sin vinteranpassade cykel så var det dags att sätta igång,karosslyftet gick smidigt.
Ondska i sin renaste form... Jag byter fotstegsinfästning, bottenplåt samt lite fix i innerskärmarna. Visst kunde man ha bytt hela kanalerna men när dom är riktigt fina i övrigt så behåller jag den tyska orginalplåten där det går.
Plåt punktad och redo för helsvetsning
Då var det dags för det främre hjulhuset där jag visste att det fanns överraskningar gömda bakom en gammal lagning
Lucköppning!
Då var det dags för hjulhuset. Jag försöker lägga skarvarna så det blir hyfsat nära hur det såg ut en gång i tiden

Och där tog svetstråden slut så det får bli fortsättning en annan dag...