Har en bosch bensinpump med stiftkontakter dvs icke skruvkontakterna utan de ser ut som på bilden. på sladden sitter det sedan ett plastlås som låser mot gul/svarta plastkragen.
nu har jag tappat bort ena kontakten, var kan man köpa nya sånna tro?

Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » Elkontakt bosch bensinpump
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Har en bosch bensinpump med stiftkontakter dvs icke skruvkontakterna utan de ser ut som på bilden. på sladden sitter det sedan ett plastlås som låser mot gul/svarta plastkragen.
nu har jag tappat bort ena kontakten, var kan man köpa nya sånna tro?

Närmaste bilskrot..Blir nog inte lätt att hitta en ny.
Volvo har sådana kontakter ( sitter på 850R modellen)
Har glömt av artikelnr på den
/// Micke
Pumpen på bilden ser likadan ut som är till volvo 240,740,940 och säkerligen ett helt gäng volvobilar till, så kolla på volvo eller åk till skroten.
Pumpen sitter väldigt lätt till under förarstolen fast då på utsidan skruvad upp i golvet.
Du kan också använda dig av kabelsko rundstiftshylsa.
Du kan också använda dig av kabelsko rundstiftshylsa.
Kan man? vore klockers om det funkar. siktar på att använda denna pump en, max två sommrar sedan byta till en lite större/högre tryck.
Sätt en liten klick silikon på kontakten nu när du inte har plastkrokarna så att du är säker på att den sitter kvar men inte för mycket bara så att du kan få bort den.
Har för mig att jag klämde ihop kabelskon lite för att få bättre spänst i den.
Hade ingen sådan rundstifthylsa i rätt storlek så jag tog en vanlig flatstifthylsa av "gul" storlek, vände på den och lödde fast kabeln på flatstiftsdelen, passade bra. sedan i med lite 2k-epoxy nu sitter det som berget!
Tänkte att jag endå ska byta pump i vinter så denna provningssommar så håller det. tack för tipset!
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » Elkontakt bosch bensinpump
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.