Skulle det vara tillåtet att flytta tutfunktionen, låt oss säga till en tryckströmbrytare under radioluckan?
Någon som vet detta kanske?
Tack på förhand
Jimmy
Typ1-65 soltakar'n
Typ1-59 ---->57 soltaksobjektet
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Typ1: 58-67 » Annan tutplacering, vad säger SB?
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Skulle det vara tillåtet att flytta tutfunktionen, låt oss säga till en tryckströmbrytare under radioluckan?
Någon som vet detta kanske?
Tack på förhand
Jimmy
Spelar ingen roll, så länge det finns tuta.
Jag besiktade en saab 9000 en gån som tutan icke funkade på,
Paniklöste det genom att ta en sån där tuta med gummiboll på, tog av gummibollen, satte tutan i grillen, 1,5 m vattenslang in i kupen, och satte fast gummi bollen så man fick tuta för hand, viola! Den gick igenom! Har besiktat massa bilar med knepiga tutor på knepiga ställen 

Jag har min tuta flyttad till en knapp under själva ratten typ. Ovanför knäna ungefär.
När jag var in och bes visade jag tutan bara. De provade den och sen var det inget mer med de.
Men jag hade gärna haft den mer tillgänglig. De gångerna som man vill använda tutan hittar man fan aldrig den där knappen..
Du kan råka ut för att de kräver ett "Tuta" eller "Signal" märke placerat på eller brevid knappen. Min förklaring att jag vet väl var tutan sitter hjälpte inte för ett antal år sedan då besiktningsmannen påpekade att min mor skulle kunna köra bilen och hitta bland knapparna.
Mig frågade han om tutan funkade.
Han ville inte ens att jag skulle tuta.
Nu gjorde jag de ändå.
Å tutan satt på helt fel knapp.
hade satt den provisoriskt på knappen till dimljuset bak (tror jag)
De var åtminstone ingen återfjädring på den spaken.
Så man kunde tuta länge om man ville.
Varför jag satte den där vet jag inte riktigt. Eftersom jag även provisoriskt hade dragit in en röd biltema knapp i kupen som var fast tejpad där askkoppen ska sitta.
En sådan röd knapp brukar man se på vissa bilar att dom har som tutknapp.
Mne inte jag jag hade satt vindrutespolningen på den knappen.
Man är inte alltid världens smartaste i paniken natten före besiktning.
Men men till nästa gång vet jag att man inte måste ha spolning på rutan
Spelar ingen roll, så länge det finns tuta.
Jag besiktade en saab 9000 en gån som tutan icke funkade på,
Paniklöste det genom att ta en sån där tuta med gummiboll på, tog av gummibollen, satte tutan i grillen, 1,5 m vattenslang in i kupen, och satte fast gummi bollen så man fick tuta för hand, viola! Den gick igenom! Har besiktat massa bilar med knepiga tutor på knepiga ställen
Ha, ha, hur balt är det !!!!

Jag besiktade min bubbla förra året o har tutknappen bredvid askkoppen o dom sa inget om de. Tejpade bara en bit maskeringstape bredvid knappen där de stod tuta 
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Typ1: 58-67 » Annan tutplacering, vad säger SB?
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.