Erco skrev:Tomten skrev:mettis skrev:Jag fortsätter på "80-tals-temat". Året är 1987 och i Västerås hålls den första "Bug-Bash".
Givetvis åker några ifrån VW-Maffian upp, jag i en 100Kr "grålle" som inte är med på bild, men fick pris för "högsta bil" (?) Det fanns väl färre bilar än priser när det var dags för prisutdelning...;-)
Först var träffen på någon grusplan, men sedan kom regnet och vi åkte in i ett parkeringshus.
Per Johan Juggas visar sin Typ4:a motor...
Första Bug Bash var på Björnöbadets parkering 1985, och det blev Punkt parkeringshus som fick husera oss efter idogt regnande vid detta tillfälle. Bilderna är från taket på detsamma.
Hermanssons röda som idag är hans racebil
tacka vet jag 80talsbyggen
Kul att se dessa bilder, började köra med min 54:a, den ljusblå på bilderna ovan, 1986. -87, då dessa bilderna kommer ifrån hade jag frångått 30 hkr motorn till förmån för en 1300:a och helsynkad låda. Körde en heldel med bilen och den hann få både 1600:a och 1835:a innan den såldes till Kjelle Östlund i Sthlm som fortfarande har den kvar, nu vitlackad.
Här är den fotad i Kvarsebo vid g:a färjeläget i Bråviken sommaren 1988. Lägg märke till monochromaticlooken på navkapslarna, det laborerades endel med detta...
Slututförandet i min ägo, helpolerade Fuchs som var i ropet då, skivor fram och 1835:a. Fotot från Bug Bash 1991.
Man skall varken tro, tycka eller tänka, man skall kunna, veta och förstå
VW Limousine 1954, VW Karmann Ghia cab 1963, Chevrolet Parkwood 1961, VW Passat Variant 2015