Den var med i en Wheels tidning en gång på 80-talet. En ganska stor typ 4 motor med dubbla liggande Weber DCOE 50ior. Satt den motorn i när du ägde bilen?
Nja, jag köpte bilen med en originalmotor, och sålde den utan motor. När bilen kom till Gotland så satt det en trimmad motor (mindre än den i reportaget) med 96mm cyl, portade och planade toppar med större ventiler, nån trimkam, Weber44:or (tror jag), sannolikt var den motorn åxå byggd av Micke Svens, och var riktigt trevlig att köra i trafik. Den rasade (kammen brast) 2 ägare innan mig, men följde med bilen när jag köpte den och ligger fortfarande i mitt förråd. När den kom till Gotland så satt det även 5-växlad Porshelåda i den, men den byttes ganska snart (långt innan jag köpte bilen) ut mot en vanlig 412 låda pga att växellägena låg spegelvänt mot normalt. Även den lådan ligger i förråden!
Motorn i reportaget var annars ganska intressant med bland annat excenterslipad vev, vill minnas det var Golf-stakar och Cheva-kolvar och en del annat special i den. Undrar var den blev av?
Finns nog inte längre den där...
Nä, jag var rädd för det..... Den var ett objekt när jag hade den, rimligt frisk i plåten men hade en del fix innan saker började fungera igen... Men klart görbart, absolut inget hopplöst!
/ Hella
"Oavsett om Du tror att Du kan, eller om Du tror att Du inte kan, så kommer Du vanligtvis att ha rätt!" (Henry Ford)