Min första callook. Byggd 1984 och jag köpte den 1993...
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Bilder & film » Vi som var med på 1980-talet…
Sidor Föregående 1 … 9 10 11 12 13 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Gamla 80-90 tals bilder.
80-90 tal
80-90 tal
80-90 tal
80-90 tal
Benvita LL Ghian med tegelröda fälgar var superläcker! Finns den kvar i landet tro?
Tristar skrev:80-90 tal
Benvita LL Ghian med tegelröda fälgar var superläcker! Finns den kvar i landet tro?
Ghian finns inte kvar i landet.
80-90 tal
80-90 tal
håller ju på att flytta alla prylar o då kom dessa bilder fram ur gömmorna race ghian under byggnad porsche topps motorn med porsche låda kkk turbo ,tanken med mitt motorn var att lätt ta ur lådan för rep men det blev motorn som åkte ur gång på gång för rep o det var inte det lättaste
Vad hände sedan med ghian?
den hamnade i ett dike när vi tävlade på åland o chassit blev skrot kanske har några bilder på det med
80-90 tal
Sällan man ser såhär enomarbetade bilar idag. Kan sakna det ibland
den hamnade i ett dike när vi tävlade på åland o chassit blev skrot kanske har några bilder på det med
Alastaaro?
vwove skrev:den hamnade i ett dike när vi tävlade på åland o chassit blev skrot kanske har några bilder på det med
Alastaaro?
Aalastaro ligger i fasta Finland och är en riktig dragracebana. Åland är öriket mellan Sverige och Finland. På Åland kör man streetrace därav kommentaren att bilen hamnade i diket. Djupa diken dessutom.
Kunde antagligen gått än värre då det på flera av de sträckor som använts genom åren även haft lyktstolpar längs vägrenarna.
Under några tillfällen på senare år fick ÅHRA köra tävlingar på Flygfältet i Mariehamn men det har tyvärr stoppats av Finska flygverket.
Hur som helst, kul med bilder från back in the day!
/Fred
Mogge skrev:vwove skrev:den hamnade i ett dike när vi tävlade på åland o chassit blev skrot kanske har några bilder på det med
Alastaaro?
Aalastaro ligger i fasta Finland och är en riktig dragracebana. Åland är öriket mellan Sverige och Finland. På Åland kör man streetrace därav kommentaren att bilen hamnade i diket. Djupa diken dessutom.
Kunde antagligen gått än värre då det på flera av de sträckor som använts genom åren även haft lyktstolpar längs vägrenarna.
Under några tillfällen på senare år fick ÅHRA köra tävlingar på Flygfältet i Mariehamn men det har tyvärr stoppats av Finska flygverket.Hur som helst, kul med bilder från back in the day!
/Fred
My bad, men jag var med och såg kraschen med en ghia på Aalastaro. Trodde det var då.
De är intressant o se de här gamla bilderna o de skulle va roligt att få se hur 80 o 90tals byggena ser ut nu
De är intressant o se de här gamla bilderna o de skulle va roligt att få se hur 80 o 90tals byggena ser ut nu
Det finns ett par berömda 80/90-tals byggen på blocket just nu:
Dahlbäcks flygande-kilometern-bubbla:
https://www.blocket.se/dalarna/Dahlback … 1.htm?aw=1
Dyanen på VW platta med wankel:
https://www.blocket.se/dalarna/Citroen_ … =6&w=3
Jag var ju inte med på 80talet, doc var min ghia de! med Mettis hårt trimandes!
Jag var ju inte med på 80talet, doc var min ghia de! med Mettis hårt trimandes!
Faktum är att Ghian bara kördes som "vinterbil" första åren.. Därav de katastrofala svetsarna - "skulle bara gå igenom besiktningen" 300Kr bil.
Men på 80-talet stod en besiktigad typ3:a i 1500Kr oavsett hur mycket man kostade på, därför köpte jag Ghian.
Och flyttade hjul, motor och stötdämpare till, ifrån denna min tidgare "vinterbil"...
Lagning av Amazonspoilrer efter lek på is.
1600TL såldes mkt riktigt (med orignalmotorn från typ3 ghian) för 1500Kr nybes..
Blev sambo (första) med Annica och schäfer - här på Picknic Gärdet 1986 Man ser spår efter lek på is oxå...
Fick bygga "baksäte" till hunden, kläddes med vinyl. Den där fläkten (hålet i plyfan) till bakre Ebern sök in svansen en gång ;-(
Och visst trimmades den sedan...
Den här coola Asterix & Obelix Vw`n ägde "Ludde", som jobba på kiosken i Södra Sandby på 80-talet...
Är det någon som vet vad som hänt med den ?
Den här coola Asterix & Obelix Vw`n ägde "Ludde", som jobba på kiosken i Södra Sandby på 80-talet...
Är det någon som vet vad som hänt med den ?
Denna dreglade man till när den byggdes. Som jag kommer ihåg var det en lackerare som byggde bilen och lacken såg "våt" ut. Lackeraren sa bara det är ingen hemlighet, bara blanda lite klarlack i den svarta färgen så blir det det så. Hmm det ligger nog mer jobb bakom den lacken än så. Fortfarande skitcool som ett 80 tals monument, jag hade gärna ägt den.
speedwagen skrev:Den här coola Asterix & Obelix Vw`n ägde "Ludde", som jobba på kiosken i Södra Sandby på 80-talet...
Är det någon som vet vad som hänt med den ?Denna dreglade man till när den byggdes. Som jag kommer ihåg var det en lackerare som byggde bilen och lacken såg "våt" ut. Lackeraren sa bara det är ingen hemlighet, bara blanda lite klarlack i den svarta färgen så blir det det så. Hmm det ligger nog mer jobb bakom den lacken än så. Fortfarande skitcool som ett 80 tals monument, jag hade gärna ägt den.
Jag tror att den dessutom ser likadan ut nu, den va på bugrun för några år sen
Tristar skrev:speedwagen skrev:Den här coola Asterix & Obelix Vw`n ägde "Ludde", som jobba på kiosken i Södra Sandby på 80-talet...
Är det någon som vet vad som hänt med den ?Denna dreglade man till när den byggdes. Som jag kommer ihåg var det en lackerare som byggde bilen och lacken såg "våt" ut. Lackeraren sa bara det är ingen hemlighet, bara blanda lite klarlack i den svarta färgen så blir det det så. Hmm det ligger nog mer jobb bakom den lacken än så. Fortfarande skitcool som ett 80 tals monument, jag hade gärna ägt den.
Jag tror att den dessutom ser likadan ut nu, den va på bugrun för några år sen
Tror att det är en tjej i Stockholmsområdet som har den.
Hot Rod Reunion 2014
Sidor Föregående 1 … 9 10 11 12 13 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Bilder & film » Vi som var med på 1980-talet…
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.