Släpet finns kvar och drar folkor runt i norden och europa.
Har just kollat igenom denn tråd som är helt underbar. Gräsliga klädstilar och frisyrer men härliga minnen med läckra bilar och många ansikten man känner igen på både bilder och film. Får nog kanske ta fram dom gamla albumen och se om jag kan scanna in lite bilder och lägga upp.
Typ 3 Notchback -64
Typ1 Karmann Ghia-62 "frugans"
400+ VW leksaksbilar
en tripp tillbaka www.youtube.com/watch hsisxuszwfa bug run 89
Någon som vet om lyxbussarna man ser i 20:55 är kvar i landet eller ens i livet?
Ich versuchte mal genormt zu sein. Das waren die schlimmsten zwei Minuten meines Lebens.
Tra il dire e il fare c'è di mezzo il mare.
1965* 21W Samba (MCode 430 114) - 51 BD Standard Microbus (Type 22A. M62) - 1967 Westfalia pop-top (SÅLD)
* 1965 enligt chassinummer. Reggad som 1964 - │o\w/o│
229 2013-02-08 14:50:03 Senaste redigerad av Klavhed (2013-02-08 14:51:14)
Någon som har bilder från bugrun 6 och 7 ?
Trevligt, väcker gamla minnen Måste hem och rota bland lite kort; och fösöka lägga upp!!
Är det en golf motor i den bubblan?
Hurra! Mitt gamla bygge finns med på bild!
Ja, det är en Golf rova i den, fungerade utmärkt förutom kylningen när det blev tokvarmt, värmen från kylaren evakuerades inte som jag ville.
Det här är byggsteg 2, den slutliga steg 3 så blev det även flippfront (tidiga lysena), fuel cell, batteri och kuggstångsstyrning där fram, den fick även hel bur då.
Tyvärr skrotad.
Har en hel del bilder, men det är mest från början av 90-talet, bug bash v-ås, vw weekend kalskoga, Bug Run, Vw Expo Finland m.m.
men det kanske är av intresse att se endå?
[ VW Typ1-64 2.6L typ4 Turbo "FD Hazze Lindholms Svarta Race" ]
[ Baywindow -69 "A.B Enköpings Ångbryggeri" ]
[ Porsche 356 Speedster Replika -55 ] [ Typ1 Ragtop -66 Slammed ]
Skicka hit det!!!
Typ1-58:a Vert, å en 62:a sommar bruksis!
om någon skulle ha bilder från bugrun 6 och 7 skulle jag vara glad
Min 64:a ghia, bild tagen troligen runt 1982. Ghian såldes 1983 saknaden var enorm, men så är det, man kan inte spara på allt
239 2014-03-08 13:04:27 Senaste redigerad av Nyna (2014-03-08 15:08:06)
BUG BASH #1 i Västerås, 1989
Undrar hur många av dessa som finns kvar idag? Den fina ovalcabben ägdes då av Gösta Rustas i Enviken.
Jag kanske redan har lagt ut mina bilder ifrån Västerås 1989 (?), men jag har nr #5 på träffen ?
Du har rätt Mettis. Det ska vara Bug Bash #5. Ändrat nu.
VW 1300 -66
En orgie i stentvättade jeans och tuperade luggar.
Ja särskilt navkapslarna, dom är ju så himla ascoola. Det finns nog inte många sådana kvar idag, de flesta sprack nog redan innan man fick fast dem på fälgen.
Lite sent men här kommer en bild :-) https://www.facebook.com/photo.php?fbid … mp;theater
Tomten skrev:Lite otydligt av mig kanske, Första Bug bash var på Björnö, det på bilden hölls nere vid hamnen närmare bestämt vid Texaco macken för att sedan flytta till P-huset. Jag skulle gissa att det var -87, mao BB-3. Angående bilden från Bug Run, inte heller min bil :-(
Ok, då var detta utrett...
Förutom hur din 54:a såg ut -Bilder....?
Liten "blänkare" i tidningen Bilsport ("VW-Nummer ? -) Alltså första Bug-Run !
Haha. Den där maskin lade man massa timmat på
Mats W skrev:Mats W vet du något om den generator remskiva, grymt cool för en flygtekniker som mig..
Patrik
............................................................................................
Generatorskivan är en plastbit klämd mellan muttern och remskivan. Har ett st liggandes nånstans i verkstan.
Insta: @tob_356
Lite otydligt av mig kanske, Första Bug bash var på Björnö, det på bilden hölls nere vid hamnen närmare bestämt vid Texaco macken för att sedan flytta till P-huset. Jag skulle gissa att det var -87, mao BB-3.
Jag (har säkert lagt ut dessa, men?) var med på den, som jag trodde var den första Bug-Bash...
Först på ett ställe, sedan regn och flytt till P-hus....
Jag hade en bil vi skulle skrota, vi hade kapat ur "allt" med skärbrännare för lättare vikt, och satt i en småtrimad 1600:a...
PGA detta var bilen "helt utfjädrad", och jag fick ett pris för "högsta bil"... ej med på bildrna ;-) Jo, det var tider....