51

Mycket fin ! Lycka till på besiktningen !

easos jovisst.. men kalla mig gärna Andy ICQ/ab

52

Grymt fin  ICQ/ae  ICQ/ae  ICQ/ae  Man vill bara ha....

53

De är lite mas att få dom rätt. Ja har inte hittat exakta mått hur högt dom skall sitta men mina verkar inte vara samma som du beställt men snarlika ICQ/ab

54 Senaste redigerad av EskiL 109 (2013-04-17 22:08:57)

Det blev från VW Heritage i stället.
Inga exakta mått i den beskrivningen heller.
Tror dock vi löser det genom att kolla på övriga bussar i vår omgivning med liknande soffor.

Tack för kommentarer!

Far är nöjd!

Motala

KG Cab -67, Bay -68, Bay -72, Westy -78, 2 x Typ 1 -67, Typ 1 -70 (Volvo PV -57)

55

Fin den blir! ang gångjärnen så hittade jag på en beskrivning med väldigt exakta mått till jk gångjärnen. ska kika i dator när jag är hemma. men det kanske inte framgår allt i den beskrivningen heller.

Ska snart beställa gångjärn själv så säg till om ni är nöjd med heritage järnen ICQ/ab

Ps. våren ser ju nästan långt gången ut neröver, isen är snart borta här så kommer snart ner igen ICQ/ab

Panel -53, 911 -71

56

Tjenare! Tack för senast! Satt o glutta igenom dina trådar lite här på jobbet, shit va fint du o din farsa fick till bussen!
Din blåa ser ju inte heller jätte tråkig ut om man säger så ICQ/ad Ha de gött

57

Snygg buss! Ang gånghjärnen så köpte jag på JK och blev missnöjd  ICQ/am  ingen beskrivning med men hittade på nätet tillslut,  problemet är att sitthöjden blir väldigt hög om man vill att man ska ligga plant  ICQ/ad

58

Men Helvete så fin

59

EskiL 109 skrev:

Projektet går vidare hos den nya ägaren "Gandalf". Min far. Målet är att få den klar till MVWEs vårträff.

http://forumbilder.se/images/e19201211653Pde51.jpg
Bussen är inbokad på lack i slutet på oktober.

http://forumbilder.se/images/7d9201212018P9598.jpg
Plåtmästaren Lars. T fick hjälpa till med några bucklor. Ny leksak inskaffad.  ICQ/ag  Tack för hjälpen!

En pinnspot va? redigt bra grejj det där bara svetsa fast spiken o dra i den lite så är bucklan borta! ICQ/ag

60

digger520 skrev:

Tjenare! Tack för senast! Satt o glutta igenom dina trådar lite här på jobbet, shit va fint du o din farsa fick till bussen!
Din blåa ser ju inte heller jätte tråkig ut om man säger så ICQ/ad Ha de gött

Tack själv! Kul att tjata VW! Jag och födelsebarnet gick och la oss kl 4 efter vi kört lite golf...
Länge sedan jag kollade denna tråd!
Jo visst! Vi är nöjda med våra bussar. Blev en semestertripp till Tiveden i somras.

Motala

KG Cab -67, Bay -68, Bay -72, Westy -78, 2 x Typ 1 -67, Typ 1 -70 (Volvo PV -57)

61

Rennsport skrev:

Snygg buss! Ang gånghjärnen så köpte jag på JK och blev missnöjd  ICQ/am  ingen beskrivning med men hittade på nätet tillslut,  problemet är att sitthöjden blir väldigt hög om man vill att man ska ligga plant  ICQ/ad

Vi fick med beskrivning men inte fått dit soffa än...

Motala

62

Efter ett besök hos Christoffer i det fina VW garaget i Staffanstorp så blev det originalsoffor i stället.
Tack för en trevlig kväll och bra affär!

http://forumbilder.se/EB1F4/img-1725.JPG

Bara inställda på bilden. Ska målas ben och snyggas till med infästning mm.

Rock and Roll soffan såld till en trevlig Göttlebårjare!

Motala

63

Där e dom ju! Ser mycket fint ut passar perfekt i bilen! Kul dom kommer till användning!
Ganska lustigt, var på veteranmarknad i helgen och där var ett mellansäte till salu tänkte på dig och nu kommer det upp en bild ICQ/ag
Tack själv det var trevligt! Glöm inte och ring nästa gång du är nere!!
Ps ska till Motala i sommar så man vet aldrig... ICQ/af ICQ/ae

Typ2 1953 barndoor 11W, Typ2 1961 panel, Typ2 1968 buss,
Typ1 1963 soltak (Herbie), Karmann ghia 1967 m.m.

64

Och bussen är fin den med!!

Typ2 1953 barndoor 11W, Typ2 1961 panel, Typ2 1968 buss,
Typ1 1963 soltak (Herbie), Karmann ghia 1967 m.m.