1 Senaste redigerad av MrIcka (2012-05-31 07:32:29)

[EDIT]

Googlade vidare och hittade sedan tipset om att de kunde vara varningsblinkersknappen som hamnat i något mellanläge så inte blinkersrelät fick någon ström, och mycket riktigt efter att ha dragit i varningsblinkersen så fungerade det igen Default/smile

Efter att ungarna härjat vilt i bubblan (de drog rätt friskt i blinkersspaken) så blinkar inte min blinkers mer =\ trodde det var relät som sagt upp sig så ett nytt köptes men samma fel... när jag fäller spaken för en sväng så lyser indikatorlampan för blink med fast sken i hastighetsmätaren, blinkar inte och några blinkers på utsidan lyser inte heller Default/sad

Vad kan då vara fel, kan något pajja inne i rattstången/spaken... fast tycker det är konstigt då indikatorlampan lyser i hastighetsmätaren?

Hur fasiken funkar ett blinkersrelä?

http://i47.tinypic.com/bc3rr.jpg
Vad ska ha 12v matning vid vanligt läge? 49 borde väl ha 12V och sedan går de ut genom en av de två på 31 sidan genom att man väljer höger eller vänster på spaken, eller?

49a går en kabel till indikatorlampen i hastighetsmätaren och den andra vete fan vart den tar vägen...

När jag har mätt så har 49a 12v när spaken är i mittenläget?!? Ska de vara så...

Kan jag på något sätt göra en funktionskoll av relät genom att koppla upp någon historia på ett löst batteri så jag vet att det inte är något fel på relät iaf...

Hoppas någon kan ge mig lite klarhet i detta mörker Default/smile

/Micke