1

Har märkt att motorn ryker vitrök när jag startar den o den är kall. På en vattenskadad motor brukar detta tyda på vattenläckage men vad gör denna rök på en fläktkyld?


Hur beter sig en motor(vw) som ventilerna inte riktigt tätar?

Går den o isåfall hur ?

Varför Stockholm? Ligger ju så ocentralt!

2

Jag hade en 1500 som gjorde just så. Tyvärr hade 2 vevlager och bakre ramlagret gått på den , men den gick.
Vid renoveringen så var vevaxeln bortom all räddning.

3

andsta skrev:

Jag hade en 1500 som gjorde just så. Tyvärr hade 2 vevlager och bakre ramlagret gått på den , men den gick.
Vid renoveringen så var vevaxeln bortom all räddning.



Den är lätt att starta när den är lagom varm. Kall så är det enklast att styra/dra igång den.
Hon startar direkt vid rull utför. När hon blivit riktigt varm är hon också ganska kinkig.
Trodde att det kanske var topp problem men just denna vitrök  vid uppstart och en halvminut gör mig villrådig.

Varför Stockholm? Ligger ju så ocentralt!