1

....Som fått för långa hjulbultar till nya fälgar?
2 gånger i mitt liv har jag köpt nya fälgar till mina bilar. BRM till en bubbla -59:a som jag hade, och nu aluminium Sprintstar till min -57:a Ghia.
Båda gångerna har jag åkt på att såga bort ca 2mm på bultarna för att dom tar i fjädern som håller fast bromsbackarna! Ska det vara så?, eller är det jag som missat något? Rätt irriterande när man hastar ner till garaget för att lite snabbt muttra på dom nya hjulen!.....

2

Samma här.... Default/hmm

Tur att de är för långa i a f....

3

Jo det är nog för att man ska kunna ha spacers om man vill  Default/hmm
Lättare att kapa om man inte ska ha det än att leta reda på längre om man ska ha ICQ/ab

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

4

Precis samma för mej, grejen är ju att det är 21mm bult som följer med, och 21mm är bland det minsta bult som görs, så det är bara kapa, gänga o va gla', men precis som du säger, töligt när man snabbt bara vill slänga på dom nya fälgarna, så går det inte...
En annan sak som jag lika gärna kan fråga i denna tråd, är det bara jag som haft problem med att fettkopparna tar i fälgen? På mina radars jag köpte från midland måste jag ta av fettkoppen för att fälgarna ska passa fram.

Get low, or die tryin

5

Samma för mig, jag fick slipa bort 3-4mm på bultarna till mina EMPI femmor på Ghian.

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

6

Amerikansk syn på kvalité, varför ska de passa på den enda bil de är gjorda för!?  Default/lol

Typ 1 1956, Typ 1 Sunroof 1961, Typ 14 Karmann-Ghia Cabriolet 1967, Typ 2 Pick-Up 1966, Typ 3 Fastback 1969, Typ 34 Karmann-Ghia Sunroof 1963
"Oavsett om Du tror att Du kan, eller om Du tror att Du inte kan, så kommer Du vanligtvis att ha rätt!" (Henry Ford)