1

http://www.blocket.se/sodermanland/Bubb … 14&w=3


Varför läcker motorn om den är lagad med bara nya saker och bara har gått 50 mil...??

Vw typ 1 1968.
Förhoppningar att få besiktad och kunna köras i år. ICQ/ag
Sen blir det kanske en mer omfattande renovering. (urspårning) ICQ/ag

2

Jo det vet jag. På bilden ser man kromade kåpor med kromade byglar. Eftermarknadsskit som inte håller måttet. Byglarna är fel och spänner för lite och kåporna är lägre än original så fel åt fel håll. Att sumpen läcker beror säkert på dålig infästning i korta m6. Sen tål inte den sumpen motorns tyngd som den tar upp på bilden. Man bör byta pinnskruvarna i botten på sumpen till genomgående m6 skruv.

3

Det borde inte ta så många timmar att få den tät.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

4

Svwerker skrev:

Det borde inte ta så många timmar att få den tät.

Måste man inte sära motorn för att få in M6 skruven som Hans tipsar om? Eller går det att pilla dit endå?

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

5

Det är 6 skruvar och visst är det bar att byta men inget tvång. Jag har haft sump på ett flertal block utan att byta men visst är det en fördel. Beror på skruvar och gängors kondition.

Ska man ha ha skruv med skalle istället för pinnskruv så är det bökigt om ens möjligt att byta med blocket monterat.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G