Jag har bytt låda i min typ1 -58 till en helsynkad, ny typ2 noskon å hockeyklubban men nåt har gått fel... Jag får bara i 3an å 4an, spaken går att flytta i sidled men inte framåt å bakåt vid 1a 2a och back. Borrade ju ett nytt hål för stoppskruven på hockeyklubban, kan det ha hamnat fel så att det spökar där? Eller har ni nå andra teorier?
Tacksam för tips 
Det är Helsings fel... 
Aldrig gjort denna operation men klubban ska väl stukas om vill jag minnas.
Ali G
Jag har bytt låda i min typ1 -58 till en helsynkad, ny typ2 noskon å hockeyklubban men nåt har gått fel... Jag får bara i 3an å 4an, spaken går att flytta i sidled men inte framåt å bakåt vid 1a 2a och back. Borrade ju ett nytt hål för stoppskruven på hockeyklubban, kan det ha hamnat fel så att det spökar där? Eller har ni nå andra teorier?
Tacksam för tips
Hockeyklubban måste vinklas cirka 10mm för att det skall funka i std hålet
//// Micke
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
Det är Helsings fel...
Klart det är det
Ok, ska den vinklas utåt eller inåt då?
App app app, blanda inte ut mej med det här, det här är helt enkelt en annan Helsings fel.. 
Ja ja, men ska vinkeln bli snävare eller flackare?... 
Här är en suddig bild på original Typ1 o Typ2 "hockey-klubba" som du kan bocka efter...

Det går inte så fort för mej men efter att jag har bockat om klubban så har jag hittat 1an och 2an men dom ligger "bakom" backspärrren
ska jag bocka mera eller är det nåt annat fel jag gjort?
Efter att jag monterat en ny växelförarkoppling, bockat om klubban och justerat hålet för stoppskruven så har jag hittat alla växlar
Nu är det bara resten kvar...
du har justerat placeringen av plåtbiten under växelspaken ?
bara så de inte är en så enkel grej ?
köpte en erco typ2 noskon med klubba och jag behövde inte bocka den klubban något i min -56 .....
Ja, den har jag åxå justerat. Nu känns det iaf som om jag har hittat alla växlar, nu ska jag bara hänga dit motorn och se så att dom verkligen finns där.