Rent o fint,snyggt!
Tack. Jo det är lite trevligare att jobba med när det inte är dam och skit överallt
Yamaha DT50MX -89, Scrambler Edition "Gorm"
Dune Racer - a PC game
- "rost kan komma snabbt men patina kommer med tiden"
Gladheims VW
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Fahle, typ1 -59 (Tectyl Bubblan)
Sidor Föregående 1 … 12 13 14 15 16 … 20 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Rent o fint,snyggt!
Tack. Jo det är lite trevligare att jobba med när det inte är dam och skit överallt
Nu var det värdigt med tätningsgummit i motorrummet
Jag började med att nåta med fingrarna men det var tokjobbbigt
Så jag sprejade min favo 5-56 i skenan och drog in gummit från de "luckor" som fanns i skenan. Tog ca 5 min från start till slut.
Sen fick även hjulhusen en mer passande kulör som är lite mer tålig än grundfärgen... por-15. My weapon of choice
Nice 
Tack
Idag tog jag mig an en grovtvätt av inredningen. Lite smått fucked-up kromlist. Men det får duga
Sen alltid intressant att kolla i sopor efter historia.. Verkar rökts en del i bilen.. =/
Fick även dit fotstegen som köptes av Malman80 för 2,5 år sedan. 
Perfekt slitna för denna bilen
Och som ett brev på posten fick jag ett brev i postlådan.. Fint fint
Nu är man kung igen
Höll ju på att missa.
Börjat tvätta baksätet med. Någon som har tips på hur man får bort repor från vinylen? Har läst att Autosol bör fungera.. Andra tips
Före:
Efter:
Inspirationen verkar kommit tillbaka..blir kanon..,bra jobbat! 
Jo då. på sätt o vis. Det är ju nivån som styr.. Ribban för ettap 1 sänks så jag iaf kan få köra så snart som möjligt. Har ju inte rattat egen vw på snart 4 år.. 
Framsäten.... trådarna spricker bara man tittar på dessa. Så Det blev fram med arvegodset Zenith 3207:an och förstärka alla sömmar och laga samtidigt.
Stagen på baksidan som håller tyget var även loss i 1 resp båda ändarna. Så detta får svetsas om.
1956:
Nice symaskin,som klippt och skuren för ett jobb som detta.. 
Nice symaskin,som klippt och skuren för ett jobb som detta..
Hittar inget tillverkningsår.. Men det är mitt 1900 så kanske lika gammal och gedigen..
Gu va trevligt att börja sätta ihop till en bil igen, can´t wait 
Shit här var det dött som i graven..
Men inte i huset. Det kan jag lov. Strax efter inlägget innan detta så kom vårt tredje barn. En liten dotter att lägga till till Familjen Bergh.
Hur som haver så har dessa två busarna börjat bli "större" och börjar uppskatta att hänga i bubblan eller "bubban" som Freja(2år) säger.
Jasper tycker att man får plats fler barn där bak så han föreslog att han skulle få 5 syskon till. Nja. på det påståendet tycker jag. Alla goda ting är 3...
Jag hittade även en liten luftkonditionerings utrustning a la 5volt(usb) får se om det kan bli något bygge av den så småningom.
Den där fläkten var ju smutt
får man fråga vart han hittade den 
Ja den var go..nästan lite steampunk.. 
Den där fläkten var ju smutt
får man fråga vart han hittade den
Det får man..
Jobbar som utvecklare på www.Coolstuff.se och där finns mycket skit men även en del prylar som kommer till användning. Vi hade ett gäng pallar av just denna typen som skulle slängas pga fel. Inget fel som påverkade mig, så jag roffade åt mig 3 stycken. En ska passera gå och hamna i en lokal-buss 
Försök rädda en till mig.. 
Försök rädda en till mig..
hehe. Det var i Augusti så det är lite sent. tyvärr.
pompejus skrev:Försök rädda en till mig..
Oh! Du skulle räddat fler! 
anders bergh skrev:pompejus skrev:Försök rädda en till mig..
Oh! Du skulle räddat fler!
tog så mycket jag kunde bära
jag har små armar och det fanns mer än bara fläktar
will say no more.
Men jag har dig i åtanke om/när det sker liknade event igen
Tack.. 
Jahaooo.. Snart dags att dra igång denna tråden igen.
Har varit och krängt av lite däck från gamla fälgar. Funderar vad det ska bli för färg på dessa.
Har någorlunda bestämt mig att det blir vit/pärlvit centrum.
Men funderar om det ska vara svar, röd eller kanske mörkblått ytterfäl, Eller något helt annat kanske lite galet.. får se
Fälghög som ska fixas:
Däck lutar det åt 165 med 65 fram och 80 profil bak. ev med vita däcksidor
Kan rekommendera denna sidan om man vill ha lite visuell överblick över däck dimensioner..
https://tiresize.com/calculator/
Jag ful lackade 3 olika och provade innan jag bestämde mig 
Som ett litet barn i väntrummet hos tandläkaren har jag nu lagt mina fälgar på vänt hos Guneverken för blästring. Sen vidare till A-Lack för pulver.
Så får vi se vad det blir för färg..
Sidor Föregående 1 … 12 13 14 15 16 … 20 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Fahle, typ1 -59 (Tectyl Bubblan)
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.