Vad är det för färgkod på det vita på profilerade stötfångare till Splitbuss? L82 - Silver White?
L82 silver white lr L62 ivory beroende på färg, om jag fattat rätt
http://www.thesamba.com/vw/archives/inf … stype2.php
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
Jo, det är väl ambulanser som är Ivory både på bil och stötfångare men det står ju inget på den sidan om profilerade stötfångare, bara de senare stötfångarna...
De sista profilerade fångarna som kom i -58 innan övergången till större fångare var enfärgade och då i L82 SilverWhite så kom de 'stora' stötfångarna och dom i samma färg.
Men, vad hade de tvåfärgade profilerade fångarna för vitfärg? L82?
Ingen som har nån aning om det vita på Profilerade stötfångare?
Då kör ja på Silver White tills vidare, det är ju ändå en sliten bruksbil så det spelar ingen större roll om det inte är 100% (Med stora feta clowner på sidorna så kommer den ju aldrig å bli original i alla fall...
)
Men, är det nån som har koll på blandningsförhållanden, koder, ect till Dove Blue och Silver White?
Jag snackade med Alfta Billack nyss och han skulle se va han kunde få fram från det ja hade och komma med:
Dove Blue, L31 PPG kod 11668
Silver White, L82 PPG kod 8251
Är det någon som har bättre info/tilläggsinfo som ja kan skicka vidare till billackaren?
Jag har precis bättringmålat lite på min dubbelhytt och kom fram till följande, förmodligen inget en lackerare gör, men men - roligt var det..
Patinerad duvblå är ca 60% ljusgrå rostskydds primer och 40% fordblå... då får du rätt solblekta glans också. använd sedan spillolja för att accetuera saker som ska se smutsiga/smårostiga ut -i halvtorr färg...
6 2012-04-26 17:37:05 Senaste redigerad av Löf (2012-04-26 17:38:07)
Fick fram lite orginalfärg idag, synd bara att bakfångaren är renslipad i mitten...

En av dom lokala färghandlarna kunde ta fram orginalkulörer så imorgon ska ja hämta ett par sprayflaskor och lite burkar och det med en massa 'matt medel' eller va de nu heter i så det inte blir tokblank färg, blir nog bra.
Ska testa ditt spillolje trix, det är ju inte mycket som ska målas och det är ju inte så att resten av bilen är duvblå... men lite skit i kanterna är ju bara sjysst!
Nice!