1

Ska byta bussningen till växelföraren beställde en sats med många delar men vad jag kan se så är det bara där fram som man kan byta eller sitter det på fler ställen?? Bussen är en 74

Gasar till det rasar!

2

Det sitter en bussning bak också men för att byta den måste du ta loss växellådan. Det brukar också bli över en främre mindre/större bussning beroende på årsmodell.
http://www.ratwell.com/technical/091Tra … 205700.gif

[

3

Jag köpte en sån bussnings sats till min split förra veckan.
Jag använde bara två delar(av sex?), resten har jag ingen aning om vad det är till?
Jag gissar att det är till nyare vagnar, satsen sträcker ju sig mellan 64 & 90.

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

4

MickeW skrev:

Det sitter en bussning bak också men för att byta den måste du ta loss växellådan. Det brukar också bli över en främre mindre/större bussning beroende på årsmodell.
http://www.ratwell.com/technical/091Tra … 205700.gif

Har du bytt på någon av dina bilar? Vilken är den bakre bussningen? Ge mig en siffra på sprängskissen. nr 13 o 16 såg ut som bussningar? Tack på förhand

Gasar till det rasar!

5

Båda dessa bussningar är tänkta att passa på hålen (ca.6mm) som finns på växelstaget.

Nr 13 är den främre med stålring på. Om man tar loss den bakre infästningen vid lådan så kan man dra fram växelstaget så pass långt att hålet och ev. rester av gamla bussningen blir synligt.  Ett helvete att få dit.

Nr 16 är den bakre bussningen och går inte att komma åt utan att ta ner lådan så att växelstaget går att dra bakåt tillräckligt. Vad att göra? Glappar växelstaget om man rycker i det i bakkant och man inte vill ta ur lådan så är en nödlösning att slipa bort piggen i bussningen och trycka in den så långt det går i röret. Den vill säkert vandra ut men man kan sätta en kort plåtskruv i röret som låser den.

Nr 19 är för 68-73

Nr 15 är för 74-79

[

6

Tack så mycket Micke!!!! Du är en klippa!!!

Gasar till det rasar!

7

Vill bara meddela att det va ett HELVETE att byta bussningar!!!! Precis som du sa Micke

Gasar till det rasar!

8

Jo, kan vara bra att vara förberedd. Själv måste jag nog byta på pickupen igen. Det är lite väl sladdrigt. Har visst kört 4000mil sedan jag köpte den ICQ/ad

[