Min motor håller på att driva mig till vansinne. När choken är igång så går bilen nästan riktigt bra, men när motorn blir varm så har jag näst intill noll gassvar, det går få upp den på varv om man smyger på gasen. Uppförsbackar och accelerationer är nästan att glömma helt, den hostar, hickar och lägger av helt enkelt.
Tror jag har en 1200, 34hk. Motornummer 9314228.
Har en solex 28 som jag renoverade för en vecka sedan, allt utom den trekantiga packningen med en stav i (vet inte vad den heter eller vad den gör) för den jag fick med i renoveringssatsen var feltillverkad eller nåt för axeln satt snett och blockerade choken att passera fritt.
Alla tänddelar är bytta. Dvs tändkablar, tändstift, fördelarlock, rotor, brytarspetsar (ställda 0,4mm), kondensator och tändspole.
Tändningen är ställd rätt nära 0grader. Det ska det väl vara med den låga fördelaren?
Förgasaren är ställd på ca 2.5varv för att utgå ifrån. Men jag märker knappt nån reaktion alls på denna skruv, motorn sackar om den är vid 1varv och mindre, men allt över det har samma effekt.
Jag har plockat isär förgasaren tre gånger nu och idag, senaste gången så plockade jag ur varenda munstycke och skruv jag kunde hitta i stort sett och gjorde rent dem utan någon positiv inverkan.
Har testat spraya startgas runt förgasaren och insugsröret, verkar inte som jag har någon tjuvluftning.
Ventilerna är ställda på 0,15.
Ska jag bli gråhårig eller flint först?!
Hilfe mir bitte
/Beijergard
Går det fixa?

) med en slurk vatten och en omskakning + lite försiktig dekantering.