1

Om allt går som det är tänkt så hämtar jag en Bay-buss (Kombi som gått hos SJ) 1979 på söndag och jag kommer att köra den till skroten på måndag morgon.

Om det är någon som är intresserad av lätt demonterade delar så kan jag plocka av dem på söndag; svara då i tråden och tala om vad ni är intresserade av och vad ni betalar för delen.

Observera att bussen är dålig och att motor, växellåda, inredning mm saknas. Karossen är rostskadad och bucklig. Det finns dock en VBG-dragkrok och t ex instument, rattstång och reglage i hyffsat skick kvar.

Jag kan tänka mig att sälja bussen som den står för 1000 kronor förutsatt att den hämtas senast den 29 april. Obs, ingen ångerrätt om man väl bestämt sig eftersom jag då måste skaffa ny transport till skroten. Framvagn och bakvagn sitter kvar på bussen och det finns papper på den.

http://se.fotoalbum.eu/images1/201001/125475/618353/00000005.JPG
Från odieee:s säljesannons.

/Anders

PS. Angående den andra bussen som följde med i köpet så kan jag tänka mig att skiljas från den också om jag får ett bra bud...

1303S 1974
Samt Mazda MX5, Smart ED, Husqvarna & Monarscoot

2

Ja kommer gärna förbi å handlar har mailat dig.

MOTORGÅRDEN..& de som händer där..titta gärna in!
   http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=9894

3

Är det ingen annan som är intresserad? Imorgon kväll är det för sent.
/Anders

1303S 1974

4

Jag har frågat efter skjutdörr. Med ett halvskoj svar som resultat. Bilder på offret o det hade varit enklare att peka o buda.

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

5

Jag vet inte riktigt vad du menar med ett halvskoj svar men dörren är dålig som jag skrev. Om den är bättre eller sämre än den du har kan jag inte avgöra men så fort jag har fått hem bussen så ska jag kolla mer i detalj och ta några bilder.
/Anders

1303S 1974

6

När är du i obygden? Tänkte komma förbi på självplock.

MOTORGÅRDEN..& de som händer där..titta gärna in!
   http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=9894

7

Det är bättre att du kommer hem till mig. Det blir bråttom i samband med transporten. Se PM för telefonnummer.
/Anders

1303S 1974

8 Senaste redigerad av 25hpman (2012-04-22 12:30:23)

Lastrumsmatta?

Bromsservoklocka?

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

9

"Kurvhandtag" som passagerarna på mittensoffan därbak kan hålla sig i, sitter ett sådant kvar månntro?
(Sitter alltså bakom ryggen på passageraren i framsätet, så att säga)

10

Bussarna är hemma nu.

25hpman:
Jag är ledsen men skjutdörren går varken att öppna eller att stänga helt så den får följa med till skroten. Lastrumsmattan saknas. Bromsservoklockan vet jag inte exakt var den sitter men jag gissar på fram under golvet. Tyvärr så spörengnar det här och det verkar vara en del jobb att få bort den så den får nog åka med till skroten den också.

Nisse:
Inget kurvhandtag kvar.

/Anders

1303S 1974