1

Tjabba! Jag har dåliga reflektorer och behöver nya lyktor. Köpte mig ett par lyktor på biltema för 170:- st som skulle vara till golf 1an i tron om att de skulle passa med enlka modifieringar. Enligt mig så var det inte så enkelt då det inte var annat än diametern på lyktan som var rätt.
Sökte då på BDS och hittade då lyktor för ENDAST 1558:- st!!! På tok för mycket enligt mig!
Någon som har ett vettigt tips förutom att leta på en skrot. Jag vill helst ha nya lyktor och därför vill jag inte köpa på en skrot. Men Lyckas jag inte hitta på annat håll får det bli så ändå.

/ Peter

Mod ä va den fege ta te när´n int törs

2

Hejsan!

Jag har ett par fina beg strålkastare om det kan vara intressant:

http://www.veteranbilservice.com/t2lyktor.JPG

Reflektorerna är fina, fästplåtarna är väl i OK bruksskick. Fabrikat Hella. Pris 300:- paret + frakt.

Maila vid ev intresse!

MVH: Hella

Typ 1 1956, Typ 1 Sunroof 1961, Typ 14 Karmann-Ghia Cabriolet 1967, Typ 2 Pick-Up 1966, Typ 3 Fastback 1969, Typ 34 Karmann-Ghia Sunroof 1963
"Oavsett om Du tror att Du kan, eller om Du tror att Du inte kan, så kommer Du vanligtvis att ha rätt!" (Henry Ford)

3 Senaste redigerad av grop (2012-04-20 16:56:48)

Helt klart intressant. Ska spana runt lite mer innan jag bestämmer mig bara. Jag är kräsen då det gäller glas och reflektorer så jag ska se om jag lyckas hitta nya först.
Du råkar inte kunna ordna en jättebild på lyktorna?

Mod ä va den fege ta te när´n int törs

4

du kan beställa nya över tyskland

https://www.kaefer-co.de/catalog/378/Sc … Teile.html

i fall du ska byta till fyrkantiga få du skriva mig en medelande, har fyrkantiga här, med grill

mvh

Georg

T2 Buss, t3 doka, Lt distance wide

5

Javisst, kräsen ska man va!  ICQ/ad

Maila mig på hella(at)veteranbilservice.com så mailar jag tillbaka 1st stor bild!

Mvh: Hella

Typ 1 1956, Typ 1 Sunroof 1961, Typ 14 Karmann-Ghia Cabriolet 1967, Typ 2 Pick-Up 1966, Typ 3 Fastback 1969, Typ 34 Karmann-Ghia Sunroof 1963
"Oavsett om Du tror att Du kan, eller om Du tror att Du inte kan, så kommer Du vanligtvis att ha rätt!" (Henry Ford)