1

Skickar lite inspirationsbilder från min bay som en båtinredare har gått lös på.

Post's attachments

006.JPG, 324.24 kb, 1127 x 845
006.JPG 324.24 kb, 178 downloads since 2012-04-04 

007.JPG, 337.43 kb, 1127 x 845
007.JPG 337.43 kb, 211 downloads since 2012-04-04 

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

2 Senaste redigerad av 25hpman (2012-04-04 12:32:43)

Ser ut som en modernare variant av min o Jiispers inredningar som vi har i våra bussar. Vi undrar bara var detta är gjort?

Inte mycket är likt utom bordet...

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

3

Ja precis, har du info på byggherren?

Typ 2 -71 Buss                 Typ 3 -61 Notchback               
Typ 2 -72 Dubbelhytt                             
Typ 2 -64 Enkelhytt                   
Typ 3 -68 Variant

4

Ingen aning, men bayen hittades på en åker i småland för en 15 år sen........

5

Nu är det bara lösa rykten jag kommer med MEN jag träffade en farbror för något år sedan som berättade om en annan farbror som hade byggt några inredningar till bussar han jobbade som snickare på Storebro!! Och om man tittar på borden som ni har så är det faktiskt kopior på borden som sitter i Storebro solö aqua lyx!! Kanske farbrorn hade rätt där på campingen i solen med en kall öl??

Gasar till det rasar!

6

För att få besserwissra lite, jag tycker att din mahognyinredning ser ut att vara gjord i teak!...... ICQ/ag

7

Och för att reda ut diverse frågetecken har jag nu skickat följande mail till VD Lennart Ivarsson på Storebro Trading AB.

Hej,

jag bor i Skåne o jag har nyligen köpt mej en 77 års VW-buss (va fasen..tänker du nu) men den har en alldeles speciell campinginredning som genast för tankarna till just båtinredningar. Det är rejält material, väl genomtänkt också. Jag fick reda på av säljaren i Göteborg att det var en äldre snickare med ett förflutet som inredningssnickare till båtar som inrett bussen.

Nåväl, nu har det då inom VW-svängen dykt upp ytterligare två bussar med liknande gedigna snygga inredningar, en 79:a o en 78:a, den ena i Borås o den andra i Uppsala.

När vi då la upp bilder på våra kärror på en internetbaserad VW-site i Dalarna, så började snacket och förslagen komma in. Ett av förslagen ser ut så här:

Nu är det bara lösa rykten jag kommer med MEN jag träffade en farbror för något år sedan som berättade om en annan farbror som hade byggt några inredningar till bussar han jobbade som snickare på Storebro!! Och om man tittar på borden som ni har så är det faktiskt kopior på borden som sitter i Storebro solö aqua lyx!!

Så, vad säger du om detta Lennart, ligger det någon sanning i det?

Mvwh   Tomas Persson uti Åstorp

8

Bra Tomas!!! ICQ/ag fan vad kul att du tog tag i det! Spännande!!! ICQ/ad vi får nästan starta en egen tråd!! Båtsnickrar farbror campingbuss tråden!

Typ 2 -72 Dubbelhytt                             
Typ 2 -64 Enkelhytt                   
Typ 3 -68 Variant

9

Sen bor jag 7 mil ifrån upp Sala! ICQ/ab

Typ 2 -72 Dubbelhytt                             
Typ 2 -64 Enkelhytt                   
Typ 3 -68 Variant

10

Jag kan nu meddela att jag har fått svar från Storebro, o det ska i grannskapet finnas en gubbe som jag fått namnet på som har varit aktiv med husbilar. Nu ska han bara letas upp också. Ev. tar jag det handgripligen om en vecka.  ICQ/ag

11

Tittar på dina bilder Mogge, o din garderob för tankarna mer till badrum än till en båt. Den 2-krokade klädhängaren som sitter på dess sida vet jag vet som har tillverkat...nämligen HAFA Badrum i Halmstad. Din inredning är kanske gjord av en snickare på HAFA istället, eftersom likheterna med våra bussar är väldigt liten. Vad tror ni om det Jiiisper o Mogge?

12

Fan va kul!! Tänk OM det är som farbrorn sa?

Gasar till det rasar!

13

Första gubben blev det bom på. Han hade bara snickrat inredningar till LT31.
Gubbe 1 tipsade om Gubbe 2.

Jag ringer vidare....  ICQ/ab

14

Bom på gubbe nr 2. Men han hade byggt om en -75:ans buss....alltid nåt. Rinaldo hette han.
Gubbe 2 tipsade om gubbe 3....

Gubbe 3 hade byggt om en högerstyrd...o det stämmer ju inte heller. Han hette Svahn. Inget mer om honom tyvärr. Men det verkar som om flera utav snickarna där gjorde extrajobb vid sidan av. Vi får väl nöja oss så.

15

Nä ge dig inte nu!!

Gasar till det rasar!

16

Nu har bussen fått en ny husse.
Saknad, men det är kul när någon annan tar vid.

17

Ja den kommer i goda händer. förhoppningsvis är den på rull i sommar. Ska försöka få den nya ägaren att kanske bli lite mer aktiv här på forumet så kan diskussionerna fortsätta. ICQ/ab

P.S Gick hämtningen bra mogge ?

_______________________AMBULANSGARAGET_______________________
                  - Om bättre är möjligt är bra inte bra nog -
Karmann Ghia T14 Cab -58. Karmann ghia T34 -63. Bubbla -50. Ambulans Typ2 -65. Typ2 -55. Bubbla -65
Bubbla -63 Typ2 -74  Typ 1 Shorty -65

18

Hämtningen gick lysande.
Det enda som var jobbigt var att en Fiat fick premiärköra på min nya garageplatta :-(
En del att göra på vagnen, men jag ska kämpa på med att leta upp prylar som kan behövas.
Jag ser fram emot att den kommer ut på vägen och hoppas det sker fort.

19

haha gick det inte avvärja genom att lasta den åt något annat håll ?
Ja brorsan är säkert riktigt nöjd nu och kommer göra sitt yttersta för att få ut den, och jag ska försöka vara behjälplig också.
btw tack för senast ICQ/ae

_______________________AMBULANSGARAGET_______________________
                  - Om bättre är möjligt är bra inte bra nog -
Karmann Ghia T14 Cab -58. Karmann ghia T34 -63. Bubbla -50. Ambulans Typ2 -65. Typ2 -55. Bubbla -65
Bubbla -63 Typ2 -74  Typ 1 Shorty -65