1

någon skilnad på ett bakljus på en 49 och 50a lika med backspegel ???

2

Backspegeln har väl inget med bakljusen att göra. 49 och 50 har inte samma bakljus. Sen finns det ytterst tidiga 50or som har äldre bakljus, men. Kan en moderator flytta tråden till split tråden?

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

3 Senaste redigerad av Bengt H (2012-04-02 14:16:08)

Det här med bakljus o år är lite lurigt på dom tidiga bilarna. 49or upp till ca månadskiftet maj -juni hade den äldre typen av bakljus med bred kromsarj sen kom dom med annat hus (liknande 50-52) o en tunn aluminiumsarj dessa varade en liten bit in på -50 innan aluminiumsarjen försvann.
Bakspegeln var ovalformad upp till ca månadskiftet maj-juni -49 sen kom den rektangulära o sen var det samma hela splitperioden ut vad jag vet.

4

Kanske skulle nämna att de tidiga 49orna (som 48an) är otroligt ovanliga i sverige, iallafall i något skick. ICQ/ab

De är väl ganska mycket mera som skiljer på 48a <- 49or, så som stötisarna, ev tank (???) lister, navkapslar, inredningen, hanskfack, klockan (NOT) osv... Visst äre så Bengt?

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

5

50 split skrev:

Kanske skulle nämna att de tidiga 49orna (som 48an) är otroligt ovanliga i sverige, iallafall i något skick. ICQ/ab

De är väl ganska mycket mera som skiljer på 48a <- 49or, så som stötisarna, ev tank (???) lister, navkapslar, inredningen, hanskfack, klockan (NOT) osv... Visst äre så Bengt?

Ja det är en jäkla massa som ändrar sig mellan sent -48 till mitten -50, i stort sett var enda grej är ändrad, även om dom ser lika ut på ytan så är det 2 helt olika bilar.