Själv nyfiken på hur andra fixat till eller renoverat sina fälgar. Började detaljera mina 17" replika Fuchs fälgar igår, mycke maskering blir det..
Men tycker väl relsultatet blev ganska ok i alla fall. Hoppas det blir bra på Westyn..
Skulle vara trevligt att se hur ni andra gjort med div fälg fix!!

Letade fram ett halsband nu som jag smidde ihop för några år sedan. 3 ihoplödda silverplåtar, grundplåten är detaljerad med oxiderande syra efter helpolering
Kanske lite offtopic

Bilar: Westfalia 1974, Dubbelhyttspickup 1978, Golf 1983, 911 1971
Insta: Rm_engrg
jävligt stilig westy 
62:a typ1 "Caffen"
70:a T2 kleinbuss 221
86:a T3 Dubbelhytt
Gjorde ett jobb med mina 5,5or från Heritage på Långfredagen. Tycker de ser riktigt korrekta ut. 6,9kilo. 
Ville inte ha kvar märkningen vid hjärtat, den översta krumelurtexten har jag sett på typ alla moderna alufälgar, vad betyder den?
Borta:
Sen var det någon timmes maskering, original var ju fuch-fälgar doppade i svart färg, så det svarta skall ligga på samma nivå på ekrarna som kanten - och allt rakt i våg. Först tunn vinyltejp och sen täcka av allt som inte ska vara svart. 
På med etsprimer, en snurrbar garagepall var guld värd att ha under när man lackade, tack Andreas för lånet!
Sen sidenmatt svart
Blev ganska bra till slut på påskafton

Snyggt! Hur gjorde du för att få maskeringen i våg?
Tack, ögonmått
och det gick rätt bra att följa ett radieslut och så klättrade man över så rakt som möjligt där ekrarna bytte form utåt..
här är ett tips från en norrman hur man kan göra. Är en byggtråd från hans ghia.
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewto … ;start=180
Yogi