1

Hej!

Jag har nu under flera dagars tid försökt att få igång tutan på min 66a och har tyvärr inte lyckats lösa det.

Trodde först att det var själva tutan som var problemet så jag köpte en NOS 6v tuta.

tutan funkar då man kopplar den till batteriet men när man kopplar den till bilen så låter det fortfarande inget..

När vi mäter upp spänningen i anslutningarna till tutan så är det 4,8 V när man inte trycker på tutknappen och 5,2 V när man tycker på knappen. Borde det inte vara 0 V när man inte trycker på knappen?

Har någon förslag på hur jag kan få tutan att fungera?

/Henrik

Braumeister i Oldtimer Oldspeed Club

2

hjar du kollat jordflätan som sitter vid "hardyskivan" nere vid styrsnäckan.. så den e hel?? dom tenderar att vittra.. man leder + till tutan och jordar genom tutknappen..

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

3

http://www.wolfsburgwest.com/wired/wire … _12_00.htm

Är precis som på bilden. Problemet är att den får ström då man inte trycker ned tutan. Det är det som gör mig så förbryllad...

Någon som kan dra el i en bubbla i Stockholm?

Braumeister i Oldtimer Oldspeed Club

4

Det kanske är dags att dra en ny kabel genom rattstången och varför inte även kablaget till tutan och från säkring. Man kan ju åtminstonde se över systemet, är ju inte så avancerad teknik. Verkar ju vara så mycket okontakt med de uppmåtta värderna, nja snarare någonstans där det leder över spänning från något annat. Som sagt, översyn..

(o\!/o)
Automotive Electrician/New Truck Technician at Southpac Trucks (Kenworth and DAF), Auckland, New Zealand