förardörren får jag inte att lira som den ska när jag monterar den efter lackering. dörren i sin helhet sitter rätt i höjdled men behöver "roteras" klockvis. dvs underkant på dörren är för långt bak och överdelen är för långt fram. hur gör man detta?
Har inte skruvarna till gångjärnen på dörrsidan eliptiska hål? Justera där,
jo men all justermån jag hittar är upp/ner eller ut/in inte bak/fram... för de känns det som det skulle behövas några mellanlägg men har aldrig sett sånna användas.
Shimsplåtar mellan kaross och gängjärn är det som gäller.
Jag provade mig fram till lämplig tjocklek genom att sticka in ett bladmått och testa.
Sedan klipptes shimset till och monterades. Kan vara lite trixigt att få in det utan att skada lacken, så man får ta det lugnt.
Annars brukar det gå bra att helt enkelt med mild kontrollerat våld knäcka till dörren genom att lyfta eller trycker ner den. Kan verka dramatiskt, men har fungerat bra för mig det också.
Shimsplåtar mellan kaross och gängjärn är det som gäller.
Jag provade mig fram till lämplig tjocklek genom att sticka in ett bladmått och testa.
Sedan klipptes shimset till och monterades. Kan vara lite trixigt att få in det utan att skada lacken, så man får ta det lugnt.Annars brukar det gå bra att helt enkelt med mild kontrollerat våld knäcka till dörren genom att lyfta eller trycker ner den. Kan verka dramatiskt, men har fungerat bra för mig det också.
Praktiserade på en bilplåtverkstad i gymnasiet och det var inte alls ovanligt att dom gjorde precis så. Eller om den inte låg slätt stoppa dom in en träkloss mellan dörr och kaross o bröt mot den