1

Vilken kam ska man välj till en 2.3 L typ1 motor. Verkar som nästan alla fungerar, från
original till vassa. Om man tittar på en billig Engle, vilken ska man använda?
Topparna har 44/37.5 med 66cc och flödar skapligt.

Det finns kammar som är förskjuten, avgas/insug, kan det vara något?

2

Jag har själv ingen större erfarenhet av turbo (hade en 1835 med TCS10 en gång men det är allt) men jag vet att rätt många åker med FK87 med 112° istället för 108°. TCS-serien har oxå 112°.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

3

Jag åkt fk-87 med 112 graders lob. Fungerade bra

Turbo Town "Home of overboost addicts"

4 Senaste redigerad av Håkan (2012-03-10 16:59:31)

Jag körde FK-8 och den var hur fin som helst.
Men det var ju på gatan mest.
Hur mycket effekt och hur vill du att motorn ska uppföra sig?
Många har kört med FK-89 har jag för mig

Ghia 58 och Typ 1 64

5

Jag har kört tcs780, fk87 med 112 och sen fk89. Fk89an ger mest pulver, men vill samtidigt ha mest varv.

6

Har testat med sådana där 112g kamar web 86b/tcs30 men det är inget för mig
I dag annvänder bara 108-110g Fk 8/ FK10
Du kan få köpa en Tcs 30 av mig om du har lust
Jag åter kommer från Florida den 23/3
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

7

Håkan skrev:

Jag körde FK-8 och den var hur fin som helst.
Men det var ju på gatan mest.
Hur mycket effekt och hur vill du att motorn ska uppföra sig?
Många har kört med FK-89 har jag för mig

Det är mest för gatan är det tänkt, en Fk-8 kanske blir bra.

8

Jag tyckte FK-8:an var jäkligt bra, funkar bra med fuggar om det skulle vara så att du tröttnade på turbo och sprut Default/lol
Jag la shift lighten på 7500 rpm med den
En väldigt trevlig allround kam, frugan var ute och räjsade med den bilen en dag också, jag var dock inte hemma då ICQ/af

Ghia 58 och Typ 1 64

9

Hur är det med FK46 och FK47 Kammarna?

10

En efterställd FK46 4grader ger jäkligt fint register från 5200 - 8??? FK8 hade sin topp på 6200 men sen hände inge mer. 2bar ala 400whp. Men du ska väl inte ha Turbo Fidde?  ICQ/ag

Volkmasters



Powered by East Hill Welding

11

Herbie skrev:

En efterställd FK46 4grader ger jäkligt fint register från 5200 - 8??? FK8 hade sin topp på 6200 men sen hände inge mer. 2bar ala 400whp. Men du ska väl inte ha Turbo Fidde?  ICQ/ag

Nja egentligen inte, men tänkte kanske prova Olas förgasar turbo historia på min andra 2332:a
för gatan. Om man fastnar för det kan man köpa ett sprut och ett precisions aggregat ICQ/ag

12

En enkel undring, måste man inte ha en bil till en turbomotor eller går den lika bra utan. Bara jävlas med dig lite Fidde. Sätt nu upp en plan och följ den utan att gå in i återvändsgränder så är du snart på banan. Du som har en sån jävla energi borde nästan kunna få ihop en bil till denna sommar. Vore kul att se vad din Racemotor klarar av.

13

Hans Landelius skrev:

En enkel undring, måste man inte ha en bil till en turbomotor eller går den lika bra utan. Bara jävlas med dig lite Fidde. Sätt nu upp en plan och följ den utan att gå in i återvändsgränder så är du snart på banan. Du som har en sån jävla energi borde nästan kunna få ihop en bil till denna sommar. Vore kul att se vad din Racemotor klarar av.

Ska ha den i motorbänken och gasa lite när man får tråkigt ICQ/ad Nä det här är ingen racemotor, blir nog
enbart för gatan, har ju en besiktad folka att sätta den i. Som du säger, man kanske skulle hinna
få ut den, men det är lite prylar som kostar pengar, får se hur långt man hinner med den ICQ/ab