26

Hade samma problem med min visade sig vara el choken som inte var i rätt läge

27

Så enkelt kan det också vara. Man kan prova täta den där gjutplomben på framsidan också. Den kan läcka massor tjuvluft. Tog kemisk metall till det. Blev bättre, men det är nog som landelius säger, nytt är nytt!

28

Jag höll på i två dagar och försökte justera förgasaren,  motorn gick skitkasst när man drog på, men bra på tomgång, bytte sonika förgasare, gick väl litet bättre, men i stort sett likadant.
Så hittade jag också ett urlöjligt fel, en grej jag borde kollat först av allt....  Bränslefiltret, som var fullt av skit. Ja egentligen var det en massa rostflagor från tanken som täppte till, så efter rengöring av filter och senare byte av tank funkar det bra.

"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."

29 Senaste redigerad av Björn J. (2013-10-11 13:37:20)

http://img.photobucket.com/albums/v349/sparvagn/P3140141_zps6a360da6.jpg
Jag fixade egna packningar, då jag tyckte att en packningsmaterial + porto var för dyrt.
Packningsmaterialet på bilden är köpt hos en firma som har bilar som tema, men det säljs säker på fler ställen.

Tätade gjutplompen med snabblim (cyanoakrylatlim) blandat med en knivsudd bakpulver, det ger ett väldigt hårt spackel, men håll ögon och nos borta, då det retar slemhinnor och tårkanalerna när det härdar. Detta tips har jag fått från modellbyggarvärlden, där man kan reparera karosser till metallgjutna bilar och andra saker med blandning. Om du saknar bakpulver kan du skalka ut litet pulver ur din pulversläckare, de innehåller i princip samma sak, natriumvätekarbonat eller något snarlikt i släckaren.

"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."

30

Björn J. skrev:

Jag höll på i två dagar och försökte justera förgasaren,  motorn gick skitkasst när man drog på, men bra på tomgång, bytte sonika förgasare, gick väl litet bättre, men i stort sett likadant.
Så hittade jag också ett urlöjligt fel, en grej jag borde kollat först av allt....  Bränslefiltret, som var fullt av skit. Ja egentligen var det en massa rostflagor från tanken som täppte till, så efter rengöring av filter och senare byte av tank funkar det bra.

Haha..så enkelt kan det också vara. Kul det ordnade sig.