Ska koppla in ett 12v likströms laddrelä, det enda jag hittade saknar anslutning 61, dvs anslutningen till laddlampan. Vart ska jag koppla den då?
Ska koppla in ett 12v likströms laddrelä, det enda jag hittade saknar anslutning 61, dvs anslutningen till laddlampan. Vart ska jag koppla den då?
Då är det förmodligen inte rätt relä du hittat...
Förmodligen inte.. men det måste ju fungera, det har ju D+, Df och B+ och ser ut som ett helt vanligt 12v laddrelä.. dock utan 61an. men för att laddlampan ska slockna krävs ju bara att den får en motspänning på 12v, jag har för mig att jag ska kunna ta den från D+ eller Df.. får forska lite..
Nu har jag googlat mig fram till att jag ska kunna koppla lampan på D+, får prova det..
Jag bytte laddrelä åt en äldre herre här i stan och råkade ut för exakt samma sak vid bytet, och vänder man upponer på ett laddrelä med terminal 61 så ser man att den är sammanlänkad med den på motsvarande sida... kommer inte ihåg om det var D+ men tror det var så¨och det funkade kalas. 
Nu var det löst, ögonen är det första man blir blind på sägs det;) Skrapade man lite mer i rosten så var D+ även märkt med 61. så nu fungerar det fint.