1

Jag har en trött 1600motor just nu som bara hackar när man gasar för mycket.
Jag misstänker att acc-pumpen är lite trött på förgasaren. jag har surfat runt
lite på olika forum där man säger att acc-pumpen kan justeras, men HUR?
Vad jag vet så är ju bara ett membran i acc-pumpen så hur ska man kunna justera den?
Är det någon som sitter inne med lite kunskap om detta tro....?

Motorn är en 1600 enkelportare med en pict 30 på.

Numera ägare till en bay-71

2

Någon justering har jag inte pejl på, men din motor har nog varit utrustad med varvtalsbegränsare från början o då var det ingen risk med fullgas.

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

3

Hur menar du nu? varvtalsbegränsare tror jag inte det finns någon däremot en acc-pump.

Numera ägare till en bay-71

4

Sök på Solex på thesamba så får du upp lite info om dessa förgasare.

Typ1 bubbla-57 90-tals callooker   
Typ 3 Notchback -64
Typ1 Karmann Ghia-62 "frugans"
400+ VW leksaksbilar

5

Kollade runt lite på samba o vad jag fattade det som så går det inte att justera acc-pumpen på en pict 30.
Jag bytte dock soppfilter o luftfilter o skruvade upp volymskruven till 4 varv från bott. det gjorde faktiskt bussen lite piggare.
Har däremot en annan fundering, förgasaren som sitter på är "lånad" och det satt en distans till insuget när jag fick den.
därför sitter det nu en ca10mm distans mellan förgasare o insug, kan det vara den som ställer till det? är det någon annan som har en sån distans monterad?

Numera ägare till en bay-71