Hittade ingen kategori, så jag skapade en....
Posta bilder på udda byggen... vi börjar med en sportbil....

Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Bilder & film » udda byggen......
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Hittade ingen kategori, så jag skapade en....
Posta bilder på udda byggen... vi börjar med en sportbil....

Japanska bosozoku-stilen är ju helt vrickad.
Har för mej att det är nån typ av gangsters som håller på med denna typen av styling, rätta mej gärna om jag far med osanning.
Googla "bosozoku-style" för lite bilder, men jag postar några udda skapelser här:

Det märks att kärnkraften o nerfallet inte är bra för den vanlige japanen. 
Det märks att kärnkraften o nerfallet inte är bra för den vanlige japanen.
Haha 
Det skulle va kul och se den gröna bussen längst ner åka in på SBP..........
Man kanske skulle bygga victory pipes på bussen 
Ja, eller första celican.... Och bara titta på hur dom skall fästa avgasutsuget.... 
Här har vi en till udda skapelse, skynda fynda, annonsen finns nog inte kvar länge till...
http://www.blocket.se/vasternorrland/Fo … =7&w=3
Varför en sån här tråd, vill man se sån här dynga så finns det massor på andra ställen. Eller har jag fel 
Varför en sån här tråd, vill man se sån här dynga så finns det massor på andra ställen. Eller har jag fel
Visst kan det vara så..... Men om man hittar nått fult kan det ju vara bra att få deka med sig... Så inte det blir så mycket tid hos psykologen...
bosozoku stilen är mer lite som raggare i japan,fast från början var det bara mc gäng och mafia medlemmar som åkte motorcyklar med stilen, en sak som kännetecknar en bosozoku mc är att man på långt håll hör dom.. eftersom dom har byggt om avgasrören så dom ska låta ettriga som tusan när man kör på full varv, alltså ljus som tusan, tvärtimot vad japsdämpare gör. förövrigt så vet nog många om att japan har stenhårda lagar angående bilar och ombyggnader, därför anses det fortfarande rätt rebeliskt att köra denna stil.
sen någon gång på 80-90 talet började det sprida sig in på bilar också och folk började bygga långa avgasrör, sharknose, spoilar framtil stora nog att inhysa icas glassavdelning och även ett av de vikitgaste av dom alla är ju att ha så breeeeda fälgar som möjligt, gärna från japanska motsvarigheten av stcc och oftast från 80 talet.
själv är jag super stort fan av dessa bilar, och som inom dom flesta sub kulturer så finns det olika stuk som är snarlika, bosozoko är ett av många, och oftast blandas dom ihop med varandra.
Så då är tyskstuk en snodd grej om man kikar på fälgarna på bilden ovan? .....om nu japsarna drog igång stilen redan på 80-90 talet dvs.
http://m.youtube.com/#/watch?desktop_ur … &gl=US
Så då är tyskstuk en snodd grej om man kikar på fälgarna på bilden ovan? .....om nu japsarna drog igång stilen redan på 80-90 talet dvs.
racevärlden var först om man ska vara petig, men japanarna var 15 år tidigare än europa, men om jag minns rätt, tyskstuk heter det ju pågrund av tyskarna började köra med det efter någon lag som sa att man fick inte ändra bredden på däcket men stod inget om fälgarna, ungefär som det är i sverige, då får inte slitbanan sticka utanför skärmkanten, men fälgen får göra det.
dom som seriöst håller på med vad sverige har börjat kalla "tyskstuk" kallar det idag för "stance" efter den amerikanska scenen, där det inte bara handlar om gamla tyska bilar, utan nya och gamla bilar. finkulturen av dom som för några år sedan höll på med tyskstuk, skulle nog påstå att det är lite bondigt att använda utryck som tyskstuk, eftersom det utvecklats till så mycket mer. (rostiga huvar och breddade plåtisar representerar inte längre vad dom sysslar med)
oijoij är ju ett bra ställe att titta på just sånna, gamla tyskstuk.de
ja se där, då fick man lite historia lektioner, tack för infon 
Jäkligt snygg Laurel (den lila). Med Techno Shadow fälgar å allt. Stretchade däck kallas f.ö "hippari" i Japan.
En film som gjorde stilen mer populär även utanför "gängen" är "Shakotan Boogie". Kan va värt att kolla upp.
Så lite sharknose:
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Bilder & film » udda byggen......
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.