51

Jo, men då är ju poängen med skrotning förlorad. Ett fordon som är skrotat ska aldrig någonsin komma ut som bil igen på vägen annat än som reservdelar.

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

52

25hpman skrev:

Jo, men då är ju poängen med skrotning förlorad. Ett fordon som är skrotat ska aldrig någonsin komma ut som bil igen på vägen annat än som reservdelar.

Ja men jag har för mej att man kan få in den igen i registret!!

Ingen som vet hur de ligger till??

/Carlen ICQ/ab  ICQ/ab  ICQ/ab

53

1991 fick jag in min 56a bagge som skrotades -69....
Nema problema!

Har minst en luftkyld VW, alltså finns jag.

54

Reine skrev:

1991 fick jag in min 56a bagge som skrotades -69....
Nema problema!

Vad gäller då?? Ursprungkontroll eller Regbesiktning ???
O vägning ??

/Carlen  ICQ/ab

55

Det ska inte vara nåt problem,men du behöver nog göra en ursprungskontroll..

56

Kolla lite här http://www.transportstyrelsen.se/sv/Vag … at-fordon/
Har för mig att det ska gå bra trots att bilen är skrotad, om skrotningen gjorts för länge sedan. Förr i tiden kunde man skrota en bil utan att lämna in bilen. Det räckte med plåtarna. Därför finns möjligheten att ta in dessa bilar i registret igen.

Typ 3 Variant -65

57 Senaste redigerad av 50 split (2012-02-28 05:57:06)

25hpman skrev:

Den är ju skrotad på "Z tiden" och då ska det inte vara något problem, för då är i regel alla skrotade, på ett eller annat sätt.
Det går tillochmed, trots att det är väldigt krångligt, att få tillbaka en bil som är skrotad, trots ABC skyltar. Men, det är en annan fråga.

Carlén:
Du kontraktar transportstyrelsen och dit får du skicka kopia på kvitto,  och det regbevis som du nyss fått hem. Sedan öppnar dom din fil, (Kostnad 500:-) och skickar hem ett papper, som du ska ha med till besiktningen, där du åker med bilen, å då ska den vara tämligen komplett, och ska hellst gå köra in i hallen. Du kan även göra en vanlig besiktning vid samma tillfälle, om du vill, men behöver ej.

När det är ursprungskontroll/regbesiktnig, så kollar dom chassienummer och att motorn verkar okej, kollar över bilen lite mera, sedan får du väga. Efter detta kostar ytterligare ca 1500:- och då är det bara vanlig besiktning kvar. Gör du denna samtidigt äre bara att ut å åka, men du bör nog vänta innan du får hem dina nya skyltar,(ditt moderna regnummer) som kommer skickat till dig inom några dagar.

Lycka till!
MVH Danne

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

58

50 split skrev:
25hpman skrev:

Den är ju skrotad på "Z tiden" och då ska det inte vara något problem, för då är i regel alla skrotade, på ett eller annat sätt.
Det går tillochmed, trots att det är väldigt krångligt, att få tillbaka en bil som är skrotad, trots ABC skyltar. Men, det är en annan fråga.

Carlén:
Du kontraktar transportstyrelsen och dit får du skicka kopia på kvitto,  och det regbevis som du nyss fått hem. Sedan öppnar dom din fil, (Kostnad 500:-) och skickar hem ett papper, som du ska ha med till besiktningen, där du åker med bilen, å då ska den vara tämligen komplett, och ska hellst gå köra in i hallen. Du kan även göra en vanlig besiktning vid samma tillfälle, om du vill, men behöver ej.

När det är ursprungskontroll/regbesiktnig, så kollar dom chassienummer och att motorn verkar okej, kollar över bilen lite mera, sedan får du väga. Efter detta kostar ytterligare ca 1500:- och då är det bara vanlig besiktning kvar. Gör du denna samtidigt äre bara att ut å åka, men du bör nog vänta innan du får hem dina nya skyltar,(ditt moderna regnummer) som kommer skickat till dig inom några dagar.

Lycka till!
MVH Danne

Tackar för informationen, den va bra!!  ICQ/ag

/Carlen