Hade tänkt rädda allt från förra projekttråden på MB men det blir en sammanfattning istället.....d.v.s ja skippar Bs:et.
Min första bil var en 1302-72 och när jag nu kom på att jag skulle haft nån bil att hålla på med på kvällarna så vart det en Bubbla. Den här gången blev det en 1200-62 och i den satt det en sp1300 från -65. 62:an var ett påbörjat projekt så den var slipad plåtren på taket. Det följde med ett par extra motorer och en vxl-låda, nya gummilister till hela bilen och ett gäng med diverse navkapslar m.m.
Så här såg den ut när jag hittade den i ett förråd i Luleå.
På väg hem.
12v konvertering och allmänn genomgång
Besiktning.....inga problem...ok..diffus ljusbild, va fan bilen är 45år gammal!!
hmm...en aningen hög

200kg skrot i skuffen.....snyggare stuk.
Så kom en vinter och det var dags att krypa in i garaget och då vart det sänkning fram.
Efter diverse rostlagningar togs beslutet att jag skulle hellackera den.
Så det vart ny inredning från TMI, men innertaket fick vara kvar. Fick vänta hela nästkommande sommar på att få skärmar och dörrar från lackeraren så det vart inget körande den sommaren.
men till slut så började det flesta delar vara på plats....
Så sommaren 2010 så kördes det rätt mycket, vart nog 600mil med den och inga haverier.
Planerna för sommaren 2011 är inte speciellt högtflygande, Blir gangsterkeps, takräcke och pakethållare. Tanken var att ta sig iväg till BR, hoppas bara det är nån här uppifrån som tänkt samma sak.
62:a typ1 "Caffen"
70:a T2 kleinbuss 221
86:a T3 Dubbelhytt
!