1,376

GB skrev:

Ja allt tar längre tid än man tror... men det går ju framåt i alla fall och snyggt blire  ICQ/ab

Tack, får ta det lite när tid finns ICQ/ab

1,377

Man blir lätt tidsoptimist när saker går bra ICQ/af  sen när det jävlas en del så drar tiden och motivation åt fel håll, med det är bara att ta en sak i taget så fixar du det!

Ghia cab 64  vw pickisDH 66 snart fin ,1303s vw buss 59 ``fejklyxen´´

1,378

Snyggt jobbat Fidde !
Äh jobba på nu så är du lagom klar till BRC ! ICQ/ad

easos jovisst.. men kalla mig gärna Andy ICQ/ab

1,379 Senaste redigerad av Flat four boxer (2015-07-09 12:27:11)

Vackert så man blir tårögd:-) Men som Farbror Barbro sa: Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet.

1,380

Skitsamma om man e tidsoptimist.. Huvudsaken är att man gillar det man gör!!
Och detta gillar jag i vart fall! ICQ/ag

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

1,381

Vad blir det för specialare till främre karossfästen då , inte i framvagnen ?

Ps. Upptäckte att  jag ägde cabben för ca 14 år sedan. ICQ/ad
Köpte den av en Finsk custombyggare i Västerås (Ari Koskinen) , kopparmetallic med vit vinyl suflett + JP slotmags.
Reggad som en -68a, Tror Bosse H köpte den av mig...måste stått illa till efter det. Default/hmm

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1,382

Vilket hantverk, otroligt bra metaljobb du gör, vilken inspiration...

/foppa

1,383

Sänksatserna sitter helt perfekt om du skall ha sänkspindlar med. Vrider man inte upp de har man ingen nytta av justeringen.

1,384

Tack för positiva kommentarer ICQ/ab

1,385 Senaste redigerad av Fidde (2015-07-10 11:21:57)

Phileas Fogg skrev:

Köpte den av en Finsk custombyggare i Västerås (Ari Koskinen) , kopparmetallic med vit vinyl suflett + JP slotmags.
Reggad som en -68a, Tror Bosse H köpte den av mig...måste stått illa till efter det. Default/hmm

Kommer att borra och sätta mutternit i framvagnen+ fettnipplarna Blir inte direkt förvånad att du har haft den ICQ/ab Det satt en svart vinyl sufflet på den

Kan det ha varit original papperna tro, att det var en 67a
som var reggad som en 68a?

Det vore grymt om man kunde hitta original identiteten till den
men enligt rykten ska den gå som en Trike nu.

1,386

Mohawk skrev:

Sänksatserna sitter helt perfekt om du skall ha sänkspindlar med. Vrider man inte upp de har man ingen nytta av justeringen.

Ok, så lär det vara, när den står i det övre läget är den som original sedan sänker man
neråt+ att den redan är sänkt från start med sänkspindeln.

1,387

Lite lätt mysmek, monterade sänksatser och fjäderpaket samt märkte ut var det ska
borras för stoppskruvarna...

https://farm1.staticflickr.com/385/19569232422_8deabc4f81_o.jpgimage by flat4sprintstar, on Flickr

1,388 Senaste redigerad av Phileas Fogg (2015-07-10 13:22:05)

Fidde skrev:
Phileas Fogg skrev:

Kommer att borra och sätta mutternit i framvagnen+ fettnipplarna Blir inte direkt förvånad att du har haft den ICQ/ab Det satt en svart vinyl sufflet på den

Skitsnyggt Fidde !

Japp, -67a reggad som -68a. Borde ha några bilder någonstans likaså gamla kopior/handlingar men det kan ta tid att leta fram....är några lådor att gå igenom om man säger så.

Ari Koskinen kanske har något sparat, det borde han.
Det är han som byggt så "snygga" custom Saabar......måsvingedörrar, 6 hjul osv. Typ Mellberg. roll

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1,389

Phileas Fogg skrev:
Fidde skrev:
Phileas Fogg skrev:

Skitsnyggt Fidde !

Japp, -67a reggad som -68a. Borde ha några bilder någonstans likaså gamla kopior/handlingar men det kan ta tid att leta fram....är några lådor att gå igenom om man säger så.

Ari Koskinen kanske har något sparat, det borde han.
Det är han som byggt så "snygga" custom Saabar......måsvingedörrar, 6 hjul osv. Typ Mellberg. roll

Det vore helt grymt om du skulle hitta det, om man har tur så finns det inget fordon
till nr eller den kanske står som skrotad och då kan man göra en ursprungskontroll
på den och bilder vore riktigt kul att se ICQ/ag

1,390 Senaste redigerad av Phileas Fogg (2015-07-10 14:22:24)

Ska göra mitt bästa. Kan i värsta fall kontakta bilregistret och gå tillbaka och kolla vilka bilar som ägts.....
Cabbar är det inte sååå många. ICQ/af

Motorluckan tror jag hamnade hos Peter S.

1,391

Du är händig du Fidde, kämpa på

1,392

Idag blev det spännande, när jag var in till den lokala Pizzerian frågade bagaren om
jag hade kvar den där fräna folkan som han sett mig i. Han undrade vilken
årsmodell det var samt vilka modifikationer som var gjorda, sådant är
alltid kul att berätta om när man är så pass intresserad.

Vid ett bord bakom mig sitter en äldre dam och lyssnar på vårt samtal. När jag
vänder mig om säger hon att hennes gamle far hade haft en 53:a med delad
bakruta, det hade hon full koll på. Hon berättade att han jobbade på
Bil och Buss i många år och hade samlat på sig enormt med delar till
VW och dom finns fortfarande kvar i lådor vid sommarstugan. Hon
tog mitt nr och lovade att ringa när det var läge för ett besök och
titta om det är något som är intressant för mig.

Man fick naturligtvis en bild i huvudet av drivor med profilerade pilar, split radioapparater
och Barndoor plåt. Nu är det nog som det brukar vara, en banankartong med lite
tråkiga 1303 prylar på botten. Men man vet aldrig! Hoppas hon ringer snart...

1,393

Hmm..lite som att vänta på jultomten,fast på sommaren.. ICQ/ad

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

1,394

pompejus skrev:

Hehe ja precis ICQ/af kanske står en tidig Barndoor lyx bakom vedboden också ICQ/ae

1,395

Fidde skrev:
pompejus skrev:

Hehe ja precis ICQ/af kanske står en tidig Barndoor lyx bakom vedboden också ICQ/ae

....eller två!

Motala

KG Cab -67, Bay -68, Bay -72, Westy -78, 2 x Typ 1 -67, Typ 1 -70 (Volvo PV -57)

1,396

EskiL 109 skrev:
Fidde skrev:
pompejus skrev:

....eller två!

Drömma går bra, men man har lärt sig under åren att det oftast inte är något intressant
i slutändan när ett tips dyker upp. Men chansen att få ett tips ökar dramatiskt om man
åker gammal folka eller buss...

1,397

MrIcka skrev:

Du är händig du Fidde, kämpa på

Tack, tuffar sakta framåt, snart dags att sätta karossen i snurrvaggan för lack, under,
inuti samt bagage/motorutrymme. Ett litet problem har naturligtvis uppstått. Svart
har varit tanken hela tiden om det ska vara en blank lack på den. Men nu börjar
jag tveka lite. Lurar på en grå kulör istället, svårt som fan...

1,398

Spännande Default/smile

Let's make BOXERVILLE great again.
Film och fotonörd.
Byggtråd för min Oval The OldSpeed Outlaw
Byggtråden för La Cholita å Krush Groove hittar ni HÄR

1,399

Igår var det besiktning av gamla veteranen. Hade nog lite flyt den här gången med.
Besiktningsmannen hade full koll på allt och behövde ingen hjälp med att sätta på
lyset eller skippa provkörning som det brukar vara för det mesta. AD motorn
hörde inte hemma i den här bilen konstaterade han, men det gick bra och
det blev blankt papper ICQ/ab

https://farm6.staticflickr.com/5665/20599159155_ca1681b3b2_o.jpgimage by flat4sprintstar, on Flickr

1,400

Grattis ICQ/ab

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage