Jag köpte just in lite M8 med kullerskalle spårskruv på Tradera. Det skulle du ha haft...
Har du fått tag på några stötfångare till ökenräsern än då 
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Chic garage
Sidor Föregående 1 … 41 42 43 44 45 … 65 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Jag köpte just in lite M8 med kullerskalle spårskruv på Tradera. Det skulle du ha haft...
Har du fått tag på några stötfångare till ökenräsern än då 
detaljerna gör hela bilen fidde! GRYMT!
Jag köpte just in lite M8 med kullerskalle spårskruv på Tradera. Det skulle du ha haft...
Har du fått tag på några stötfångare till ökenräsern än då
Tror det ska vara sexkantsskalle. Några stötfångare har jag inte, låg prio på det.
Men om man skulle få låna 40 tals stötisar och göra plastformar på vore grymt 
detaljerna gör hela bilen fidde! GRYMT!
Så är det, ska man göra en 82E är det viktigt att använda en tidig kaross. Finns
ett antal replikor som är byggda på 60 talare och det ser inte klokt ut! Nu är
det här ingen replika utan bara ett stuk 
Fick hem lite bränsledelar till räven för någon vecka sedan. Köpte Holley blå och
en Holley regulator som var tillverkad i Kina eller Taiwan, men dessa såldes.
Satsade på riktiga kvalitetsprylar från Magna Fuel. Ett pålitligt bränsletryck
är viktigt! Nu ska man bara lura ut vilken sorts bränsleledning man ska
använda.

image by flat4sprintstar, on Flickr
Blir det förgasare på bilen eller sprut.
Det blir förgasare, JayCee 51.5 med JPM Raptor Venturies samt JPM Raptor trattar.
Egentligen ska motorn nog ha Berg 58:or och riktigt portade insug, men nu måste
jag försöka få ihop motorn med dom delar jag har.
Då får jag kolla den pumpen och regulatorn. Holly regulatorn tycker jag svajar i trycket en hel del.
Som vanligt visar man avundsjuka i Norrland med antismicker. Så jag tycker det ser rätt bögigt ut.
Som vanligt visar man avundsjuka i Norrland med antismicker. Så jag tycker det ser rätt bögigt ut.
Haha! lustigkurre 
Då får jag kolla den pumpen och regulatorn. Holly regulatorn tycker jag svajar i trycket en hel del.
Gör det, att tänka på, regulatorn startar på 4 psi så man har flottörventiler som klarar det.
Den heter MRF-MP-9633-BLK och pumpen MRF-MP-4601 på Summit.
JayCee nålventiler med glasboll ska enligt dem kunna köras på upp till 9psi.
JayCee nålventiler med glasboll ska enligt dem kunna köras på upp till 9psi.
Helt rätt, det ska också finnas en variant med en stålkula som klarar mer än en nålventil
men mindre än glaskulan. Tror att Peter S här på forumet kör med sådana i sina 48:or
och det fungerar fint.
Mest nyfiken: varför vill man köra med högre tryck? flödet är väl viktigare än trycket?
En anledning till att man vill ha högre tryck kan vara att det inte blir lika känsligt. Tror att glaskulemodellen i princip är av och på och inte är så lämpliga för gata.
Det blev ett helt annat läge när jag bestämde mig för att bilen ska vara besiktad
för gatan. Elsystem och andra detaljer måste fixas. Hastighetsmätare lär man
ha och det skulle bli helt fel att sätta i en 50 tals mätare. Prototypen på
papper är nästan klar som sedan ska bli en klister label.

image by flat4sprintstar, on Flickr
Vad blir det för fancy mätare bakom klistermärkena?
Leker själv med dom tankarna till min buss.. Hittade en fin programerbar, men då den bara har Gps hastighetsmätare föll den bort.. Då Sfro inte gillar den lösningen..suck.
Vad blir det för fancy mätare bakom klistermärkena?
Leker själv med dom tankarna till min buss.. Hittade en fin programerbar, men då den bara har Gps hastighetsmätare föll den bort.. Då Sfro inte gillar den lösningen..suck.
Det blir mätaren som du ser på bilden, filar till en ny plan
skiva som den ska fästas på. Då kan man återställa den.
En till liten detalj som ligger på prototyp bordet till öken räven. Bilen kommer att
förses med en vindruta i plast och då vill man ha ett stöd så den inte blåser
in vid högre farter. Istället för ett vanligt stöd som brukar sitta på insidan
kommer det här att efterliknas en gammal Telefunken mitt antenn till
split, allt kommer att tillverkas i aluminium.

image by flat4sprintstar, on Flickr
Det blev några timmars mysmek med öken maskinen idag. Monterade mina nyanlända
case savers för 8mm från CB Performance. Dom ska följa med blocket men det fanns
inga med när jag öppnade lådan. Så det var bara att betala dom en gång till.

image by flat4sprintstar, on Flickr
Hmm sträckläst tråden igen..vad skall man annars göra så här i des..
Så vad händer nu?? ja jag vet en del firar hjul i morgon, eller när det var....men vad händer i chic garaget.. det är ju viktigare 
Halka och bryta armen kanske? 
Ja visst så var det ju
minnet sviker gubben... jamen lita kan man väl göra 
Hmm sträckläst tråden igen..vad skall man annars göra så här i des..
![]()
Så vad händer nu?? ja jag vet en del firar hjul i morgon, eller när det var....men vad händer i chic garaget.. det är ju viktigare
Kul att du sträckläst
det brukar jag också göra med trådar som jag finner
intressanta. Allt står stilla nu pågrund av den där armen! men den börjar
repa sig känns det som.
Fick ett trevligt telefonsamtal från JPM Johannes att alla mina delar till
The Desert Fox är klar. MS 250 toppar, cylindrar, ventilkåpor, oljelock
trattar remskiva samt en riktigt vass kam som är designad speciellt
till den här motorn.
Trevligt att det inte står helt still...
En anledningbtill läsningen e ju mitt blivande cab projekt... Försöker suga upp all info jag kan inför det..sen e det som du säger, vissa trådar läser man om flera gånger, för dom är bra..och man /jag hoppas det hänt något sedan sist....
skönt att det börjar bli bättre,det är alldrig kul med benbrott.. Man sitter och vill massor med det går inte...
Men det blir bättre!
/Michael
Sidor Föregående 1 … 41 42 43 44 45 … 65 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Chic garage
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.