Tack för bilder,kul att se för oss som inte hade möjlighet att åka.. 
late,
in love,
and a little drunk..
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Chic garage
Sidor Föregående 1 … 31 32 33 34 35 … 65 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Tack för bilder,kul att se för oss som inte hade möjlighet att åka.. 
Klart ni ska åka nästa gång! Finns ingenting som slår en bra träff i Tyskland med egen bil. Helt sjukt att åka en
sliten typ1 split eller en Barndoor, fråga Demian!! Folk kommer fram och pratar och undrar. Tittar man på
förbipasserande bilar så är det antingen en tumme upp eller en smartphone som filmar.
Här är några fler bilder från träffen. Tobbe min resekamrat tog över 600 bilder, många från campingen som säkert
rymde fler bilar än dom som stod i byn. Lägger ut några fler senare när jag får dom.

Panzer

Ett sånt här märke skulle sitta fint på Foxen!
Jag gissar att du fick inspiration på museet 
Ett sånt här märke skulle sitta fint på Foxen!
![]()
Jag gissar att du fick inspiration på museet
Ja inspiration fick man, intressant att se dom här fordonen i verkligheten när det ska bli ett sådant tema på bilen.
Kommer nog att använda dom rätta markeringarna som bilarna hade i Libyska kompaniet under räven.
Kanske blir några avvikelser, har några ideer. Finns en kille i Polen som kan fixa dom flesta schabloner
som jag behöver 
Igår var det bil bytar dag, bytte min 60 pickis mot en tidig 51:a. Kände att man har nog med jobb på dom andra
två typ2 som jag har. Objekten är ungefär lika slut så båda parter blev nöjda. Har velat ha en orörd original
lacks split länge, så den här var helt perfekt. Den här bilen ska få stå och vila ett tag nu, det är bra mycket
plåt som måste införskaffas och en del split delar som jag saknar.

Porrigt gubben 
Cool. Nu har du jobb framför dig 
Idag blev det äntligen lite mek med cabben. Jag skrev ju förut att rostlagningen var helt klar, men upptäckte
att det var en lagning kvar. Inner skinnet på höger dörr behövde lite kärlek. Nästa steg blir att tennspackla
karossen på några ställen.
PunBB bbcode test
PunBB bbcode test
Najs Fidde.. duktig du 

Taklyktan var nåt av det ballaste jag sett!!!
51:an du bytt till dig har potential... Samma sköna stuk som 53:an? Bevarar du skotthålen då med? 
Najs Fidde.. duktig du
Tack Andy 
Fidde skrev:
Taklyktan var nåt av det ballaste jag sett!!!
![]()
51:an du bytt till dig har potential... Samma sköna stuk som 53:an? Bevarar du skotthålen då med?
Ja, potential har den, men det är bra med timmar i rostlagning på den. Kulhålen ska vara kvar, den ska bevaras
så som den ser ut nu men uppsvetsad. Köpte ett 3- viks soltak av Ludwig här på forumet som ska läggas i.
Original dörrsidor med det brunrandiga tyget en blanksvart pulverlackad halvbur från East Hill Welding
två bucket seats eller hålborrade bomber säten, inget baksäte och en Msd tändbox på brandväggen.
Monterar man bur kan man inte åka runt med en original maskin, en arg gatrova lär det också i. Så
är det tänkt, men det kommer att ta ett tag innan man börjar med den, men drömma kan man ju
Idag körde jag avfettning och högtryckstvätt på den, blev riktigt bra när den svarta mossan försvann.
Sedan lära man provmontera mätarna. Det var nära att jag renoverade dom förut, tur att det inte
blev av. På bilden sitter det en hastighetsmätare från 51 med dom röda markeringarna men en
tidig 51:a ska nog ha en 50:a mätare, en sådan har jag i gömmorna om det nu ska vara en
sådan.

Ser fram emot många uppdateringar!
Splitbubbla är skoj att hålla på med 
Planerna gillas skarpt... 
Pratade med firman som ska blästra cabben åt mig i veckan, om ca 2 veckor har han tid att ta den. Kan hämta den
dagen efter sa han, så det låter ju bra. Har fixat lite med små detaljer, inpassning av framskärmar och dylikt.
Instrumenteringen har också fått lite kärlek, ska man åka turbo kan det vara bra att ha koll på trycket.
När jag såg Pattes stora industrimätare för många år sedan tänkte jag, en sådan ska jag ha om det blir
överladdat. Garage polarn hade en som jag bytte åt mig. Förutom den här mätaren och Empi dörrhantag
ska den bli helt original invändigt.

Diskret kille! 
meeeer!
Helt rätt det fidde! man ska köra på original! jag funderar själv på att köra originalfälgar/däck på panelen.. meen du får gärna försöka övertala mig

Diskret kille!
Överskådligt ska det vara 
Fräsigt

meeeer!
Snart 
Helt rätt det fidde! man ska köra på original! jag funderar själv på att köra originalfälgar/däck på panelen.. meen du får gärna försöka övertala mig
![]()
Originalfälgar kan bli helrätt men du måste köra lågprofil fram, för den ska ju sänkas rejält. Är nog dags att jag kommer med två Centerline så vi får bygga ett luftslott 
Har just kikat igenom tråden, vilken fantastiskt jobb och vilken plåtkonstnär du är!! Tack för alla bilder du lägger upp, alltid kul att se hur andra gör.
Sidor Föregående 1 … 31 32 33 34 35 … 65 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Chic garage
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.