776

Hmm dessert fox.. tja nu har vissa inte ansiktsboken,  så andra sätt att se bilderna vore trevligt. ICQ/ad

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

777

michaelth skrev:

Hmm dessert fox.. tja nu har vissa inte ansiktsboken,  så andra sätt att se bilderna vore trevligt. ICQ/ad

Jodå,kan inte annat än hålla med... ICQ/an

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

778

Notchback Racing skrev:
Fidde skrev:
jn skrev:

bara jag som vill se dessert fox klar? barndoors har vi väl sett renoveras förr?  ICQ/ag

The Desert Fox blev en långdragen historia det. Men nu är jag på gång på allvar faktiskt. En stress platta är
under tillverkning i dagarna så cylindrarna kan platå hornas under rätt moment. Det kommer att bli en
speciell horning för E85. Samma som bilarna i Camaro cup kör med.

Ta en titt i bildalbumet "The Desert Fox" på Facebook, har lagt upp en bild för några minuter sedan
där ett delmål också är klart  ICQ/ab

Stressplatta, det låter intressant. Har ämnen som ligger för racerbilen. Vi får pratas om detta  ICQ/ag

Du har PM  ICQ/ab

779

Nu vara det längesedan man gjorde en uppdatering här. Men det har inte hänt så mycket i garaget.

Cabben står fortfarande och väntar på blästring. Zwittern har kommit ner till Gävle från
vinterförvaringen. Har aldrig haft en bil med rake så jag tänker testa ett sådant stuk
på den nu.

PunBB bbcode test

Motorn som ska i Zwittern börjar ta form.

PunBB bbcode test

Har äntligen hämtat hem 58 Panelen som jag bytte mot en tidig Bay dubbelhytt. Den här kräver en total
renovering med nya rambalkar och rubbet. Lära bygga ett luftslott för att se hur den kan bli. Kommer
bara att renovera den under och försöka att behålla så mycket som möjligt av det yttre.

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

780

Ja, jag trodde aldrig man skulle bli av med den där panelen:), ser stenhård ut men skruva ihop en åkbil först innan du attackera bussen är du snäll;)

781

GustaF skrev:

Ja, jag trodde aldrig man skulle bli av med den där panelen:), ser stenhård ut men skruva ihop en åkbil först innan du attackera bussen är du snäll;)

Ingen fara Gust! den står långt ner på listan. Men ett par nya rambalkar kanske man kan
smyga dit någon dag  ICQ/ad

782

Härligt med turbo vw här i stan ICQ/ad

Volkmasters Sweden

783

Tvär rätt med rake och turbo puffra i zwittern! Panelbuss, klart snyggast. Kommer bli grym, men klar med motorn nu först!

784

Rake and TURBO is da shit  ICQ/af
HEJA Fidde

72a Typ3 Fastback 2625cc turbo
90a T3 Doka oturbo
68a Typ1 Autostick 1600cc sugturbo aka"Slo'white"
73a Typ3 Fastback "Coldballs" turbo
64a Typ1 2110cc turbo

785

Ja, rake kommer nog att bli bra det  ICQ/ab

786 Senaste redigerad av Fidde (2013-06-09 16:55:24)

Besiktnings rovan är nästan klar till 53:an. Bara start kvar då. Den här 1600:an är min första motor
med den kubiken. Sist den gick var för ca 10 år sedan till en Gävle Luft Waffe träff...
PunBB bbcode test

787

Lite News om "The Desert Fox", stressplattan är äntligen färdig, nu ska det honas!
PunBB bbcode test

788 Senaste redigerad av Fidde (2013-06-28 16:53:21)

Dags för en liten update. Fast jag slet som ett djur med cabben hann jag inte få den färdig till den här sommaren som var målet. Så det blev
att sätta fart på den gamla trotjänaren 53:an. Efter en del trassel med förgasare och tänd problem fick jag fart på 1600 motorn.
Besiktade helt utan anmärkning. Skönt att åka folka igen.
PunBB bbcode test

Hessisch Oldendorf träffen har man varit sugen på en längre tid. Men när bilen stod utan beprövad motor samt inte var besiktad kändes
det långt borta. Nu var bilen besiktad men helt obeprövad rova, hade två dagar på mig att få lite mil på den. Det
blev 20 mil, kompisen och jag bestämde oss natten före avfärd att nu åker vi bära eller brista!

Dunkade 55 mil ner till Göteborg och körde på färjan till Kiel.

PunBB bbcode test

Vilken känsla att rulla av båten och köra split på Tyska autobahn, helt grymt! Kuus låg som ett strykjärn bakom i sin
coola buss.

PunBB bbcode test

Dags att fylla upp tankarna med Super 98, 0.69L/milen drog Zwittern, helt ok.

PunBB bbcode test

Efter ca 22 mil närmade vi oss byn.

PunBB bbcode test

Rullade in på campingen som ligger ganska centralt i Hessisch. Demian, Gustaf, mix och dom andra hade redan anlänt
två timmar tidigare och tagit platts åt oss.

PunBB bbcode test

Träffen var helt underbar!! typ1 splitar, krigsbilar och bussar stod uppradade längs gatorna, riktigt nice!

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

Marknaden var bra med en hel del fina prylar. Woffe var på platts med sitt Wolfparts, nu är det andra gången jag träffar honom utomlands på en träff, mycket trevligt.

PunBB bbcode test

Mr Gerson (Green funky metal) var också där, kul.

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

På Söndagen åkte vi ut på autobahn igen mot en liten by som heter Munster. Där det finns ett pansarvagns museum. Riktigt intressant att få se dom
här vagnarna i verkligheten.

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

Tillbaks på färjan, 180 mil blev det, motorn gick som en dröm hela vägen. Nästa Hessisch måste jag åka Barndoor, det
är ändå fränast!

PunBB bbcode test

789

Härliga bilder Fidde... tack för att du delar med dig av både text & bilder ICQ/ab

easos jovisst.. men kalla mig gärna Andy ICQ/ab

790 Senaste redigerad av michaelth (2013-06-26 21:42:02)

Ser ut som en lyckad roadtrip  .
Och bilderna e ju trevliga.. Hoppas dina andra vapendragare, uppifrån norr, också har kameror o vill dela med sig..

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

791

easos skrev:

Härliga bilder Fidde... tack för att du delar med dig av både text & bilder ICQ/ab

ICQ/ab

792

michaelth skrev:

Ser ut som en lyckad roadtrip  .
Och bilderna e ju trevliga.. Hoppas dina andra vapendragare, uppifrån norr, också har kameror o vill dela med sig..

Demian kommer nog att komma med en monster reseskildring misstänker jag. Dom åker över 400 mil.

793

Härliga bilder Fidde !

Blanda inte ihop min personlighet och attityd.
Min personlighet är vem jag är, min attityd beror på vem du är...

794

Najs! nästa gång så..  ICQ/ae

795

Känsliga tittare som inte var där varnas ICQ/ae Splitruta und Autobahn, supergeil!

796

Snygg update och trevligt reseskildring men bara synd man inte var med...  Default/hmm   ICQ/ag

You´ll never know...

797

Häftiga resa å härliga bilder! Man blir helt klart sugen att åka.

PS: Vart ner å lånade din start ikväll ICQ/ad

798

Trevliga bilder ICQ/ab

799

Såg verkligen ut att ha varit trevligt! ICQ/ab

"Pimped by Nature"

800

Härligt Fidde, själv tog jag 5 bilder, hade inte tid att fota Default/hmm , tur att din fotograf tog 400 bilder lr vad det var Default/yikes
ja inte dåligt att ha två 53 bubblor framför sig ICQ/ab