726

COOLT, då beställer ja en!!!  ICQ/ag

Gillar nördar å fanatiker men inte Besservisses! Tar en "kall" å går vidare! ICQ/ad
Typ1-58:a Vert, å en 62:a sommar bruksis!

727

Bra jobbat Fidde ! Kul & se de snygga jobben du gör !
Hoppas denna kommer ut i sommar.. den kommer bli brutal ! ICQ/ab

easos jovisst.. men kalla mig gärna Andy ICQ/ab

728

easos skrev:

Bra jobbat Fidde ! Kul & se de snygga jobben du gör !
Hoppas denna kommer ut i sommar.. den kommer bli brutal ! ICQ/ab

Det hoppas jag med! men om den ska blästras och lackeras samt monteras kommer jag nog inte att hinna få
ihop den. När karossen är helt klar ska jag hämta Zwittern och montera 1679:an i den, så man säkerställer
att man får åka folka i sommar. Samt att det är hög tid att börja med gat/race 2332:an som legat i delar
alldeles för länge. Tiden får utvisa vad man hinner med ICQ/ab

729

Ben och funktionstest av konstruktionen. Tyngdpunkten ska ändras lite, dom provisoriska stagen i benen ska ersättas
av permanenta stag och hjul ska monteras.

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

730

Nice  ICQ/ab

Åt vilket håll ska du flytta tyngdpunkten?

731

Kanon ju .... bra jobbat !  ICQ/af

easos jovisst.. men kalla mig gärna Andy ICQ/ab

732

coolt! nu kan du tälta under den sena garagenätter ICQ/ab

Panel -53, 911 -71

733

Demian skrev:

Nice  ICQ/ab

Åt vilket håll ska du flytta tyngdpunkten?

Mot centrum av karossen, den är för långt ner mot golvet "plattan" nu.

734

easos skrev:

Kanon ju .... bra jobbat !  ICQ/af

ICQ/ab  ICQ/ab

735

jockebostrom skrev:

coolt! nu kan du tälta under den sena garagenätter ICQ/ab

Yes  ICQ/ag

736

oops, dags att svara på din fråga om vilken vagga jag har gjort.
Liknar din bild 1.
Jag har gjort den delbar så att jag kan använda den till allt möjligt. har haft bottenplatta fastsatt i den vid blästring. Både ghian och bubblan har suttit i den. Funkar bra tycker jag. Jag har inte gjort den så att den kan snurra 360 som du.

Lite funderingar och tips.
Det jag har gjort fel är att jag inte använt svängbara hjul i båda ändarna. Skulle bli lättare att svänga med svängbara hjul på alla fyra. Fundera även på låsbara hjul, om du vill ha det.

Finns bild på projekt sidan 15 yogis turkis 63.

737 Senaste redigerad av Fidde (2013-03-16 12:36:28)

yogi skrev:

oops, dags att svara på din fråga om vilken vagga jag har gjort.
Liknar din bild 1.
Jag har gjort den delbar så att jag kan använda den till allt möjligt. har haft bottenplatta fastsatt i den vid blästring. Både ghian och bubblan har suttit i den. Funkar bra tycker jag. Jag har inte gjort den så att den kan snurra 360 som du.

Lite funderingar och tips.
Det jag har gjort fel är att jag inte använt svängbara hjul i båda ändarna. Skulle bli lättare att svänga med svängbara hjul på alla fyra. Fundera även på låsbara hjul, om du vill ha det.

Finns bild på projekt sidan 15 yogis turkis 63.

Svängbara och låsbara hjul är ett måste, blir bra bökigt annars. Jag använder min garageplatts för uppställning och
arbetar i mittgången. Så rullbara objekt är ett måste för mig. Sådana här vagnar brukar jag alltid svetsa ihop
till projekten.

PunBB bbcode test

738

Det blir alltid uppstädat om man jobbar i gången så det är en fördel. Default/lol 

Snyggt jobbat med plåtarbetet. Jag tillhör dom som går igång på snyggt plåtarbete. Man lär sig mycket på andras bilder om rostlagning och annat.

739

yogi skrev:

Det blir alltid uppstädat om man jobbar i gången så det är en fördel. Default/lol 

Snyggt jobbat med plåtarbetet. Jag tillhör dom som går igång på snyggt plåtarbete. Man lär sig mycket på andras bilder om rostlagning och annat.

Det har du rätt i, man blir tvungen att städa! Kul att du gillar mina jobb ICQ/ab

740

Det blev en lagom garage kväll med Herminator den här Lördagen. Inspektion av Romans gamla prylar.
Vände och vred på 86 Scat veven, CP kolvar och Maxportade 4 tums Jpm toppar med titan ventiler.
Inte konstigt att man trivs i garage hålan!

741

Snygg vagga. Rullbart är underbart!

Volkmasters Sweden

742

Fidde skrev:

Det blev en lagom garage kväll med Herminator den här Lördagen. Inspektion av Romans gamla prylar.
Vände och vred på 86 Scat veven, CP kolvar och Maxportade 4 tums Jpm toppar med titan ventiler.

51mm ventilen var inte att leka med Default/smile

743

Alphonz skrev:

Snygg vagga. Rullbart är underbart!

Japp  ICQ/ab

744

MrIcka skrev:
Fidde skrev:

51mm ventilen var inte att leka med Default/smile

Kommer att bli en grym motor det där!

745

Söndags inspektion av 53:an, funderar om man ska beställa fiskbensmönstrat tyg till dörrsidorna!

PunBB bbcode test

Lite kul att farsans hoj är av samma årsmodell som Zwittern. Gillar typsnittet på dom där Engelska mätarna.

PunBB bbcode test

746

Nu blev man lite extra avis, har ni en Norton i familjen !!!!

747

t100r skrev:

Den där har varit med så länge man minns. Han köpte den när han var 17 år. Det är bara tur att den finns
kvar. Han trimmade den rätt rejält med Insugsventiler från lastbilen Mack och avgas från Scania och
en vass kam. När han skulle byta in den hos en bilhandlare så baktände den när handlaren skulle
provåka så det blev inget byte. Det är en Dominator 500 parallell twin.

748

Fidde skrev:
t100r skrev:

Den där har varit med så länge man minns. Han köpte den när han var 17 år. Det är bara tur att den finns
kvar. Han trimmade den rätt rejält med Insugsventiler från lastbilen Mack och avgas från Scania och
en vass kam. När han skulle byta in den hos en bilhandlare så baktände den när handlaren skulle
provåka så det blev inget byte. Det är en Dominator 500 parallell twin.

Vilken Drömhoj !!
Min första tunga båge var en Norton 750 Commando, det är sånt otroligt skönt ljud i Norton twinnarna.
Har en del ljudklipp från isle of Man med Norton Manx, snacka om ståpäls !!

749

en granne har en norton. älskar när han drar iväg. själv är jag snart ägare av en ariel 500 med stötstångsmotor (enstånka) och separat låda. sitter texasstyre å längre webbgaffel på den. duger bra att sprätta grus med här hemma!  ICQ/ab

militärhistoriskt intresserad och samlare av svensk militaria t o m 1945. har du nåt? pm:a!

750

Då var sista svets strängen lagd på karossen. Det blev en skaplig resa hit mitt för, det är en speciell känsla när man är klar med ett stort kaross jobb.

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test