COOLT, då beställer ja en!!! 

Typ1-58:a Vert, å en 62:a sommar bruksis!
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Chic garage
Sidor Föregående 1 … 28 29 30 31 32 … 65 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
COOLT, då beställer ja en!!! 

Bra jobbat Fidde ! Kul & se de snygga jobben du gör !
Hoppas denna kommer ut i sommar.. den kommer bli brutal ! 

Bra jobbat Fidde ! Kul & se de snygga jobben du gör !
Hoppas denna kommer ut i sommar.. den kommer bli brutal !
Det hoppas jag med! men om den ska blästras och lackeras samt monteras kommer jag nog inte att hinna få
ihop den. När karossen är helt klar ska jag hämta Zwittern och montera 1679:an i den, så man säkerställer
att man får åka folka i sommar. Samt att det är hög tid att börja med gat/race 2332:an som legat i delar
alldeles för länge. Tiden får utvisa vad man hinner med 
Ben och funktionstest av konstruktionen. Tyngdpunkten ska ändras lite, dom provisoriska stagen i benen ska ersättas
av permanenta stag och hjul ska monteras.

Nice
Åt vilket håll ska du flytta tyngdpunkten?
Kanon ju .... bra jobbat ! 

coolt! nu kan du tälta under den sena garagenätter 
Nice
![]()
Åt vilket håll ska du flytta tyngdpunkten?
Mot centrum av karossen, den är för långt ner mot golvet "plattan" nu.
Kanon ju .... bra jobbat !

coolt! nu kan du tälta under den sena garagenätter
Yes 
oops, dags att svara på din fråga om vilken vagga jag har gjort.
Liknar din bild 1.
Jag har gjort den delbar så att jag kan använda den till allt möjligt. har haft bottenplatta fastsatt i den vid blästring. Både ghian och bubblan har suttit i den. Funkar bra tycker jag. Jag har inte gjort den så att den kan snurra 360 som du.
Lite funderingar och tips.
Det jag har gjort fel är att jag inte använt svängbara hjul i båda ändarna. Skulle bli lättare att svänga med svängbara hjul på alla fyra. Fundera även på låsbara hjul, om du vill ha det.
Finns bild på projekt sidan 15 yogis turkis 63.
oops, dags att svara på din fråga om vilken vagga jag har gjort.
Liknar din bild 1.
Jag har gjort den delbar så att jag kan använda den till allt möjligt. har haft bottenplatta fastsatt i den vid blästring. Både ghian och bubblan har suttit i den. Funkar bra tycker jag. Jag har inte gjort den så att den kan snurra 360 som du.Lite funderingar och tips.
Det jag har gjort fel är att jag inte använt svängbara hjul i båda ändarna. Skulle bli lättare att svänga med svängbara hjul på alla fyra. Fundera även på låsbara hjul, om du vill ha det.Finns bild på projekt sidan 15 yogis turkis 63.
Svängbara och låsbara hjul är ett måste, blir bra bökigt annars. Jag använder min garageplatts för uppställning och
arbetar i mittgången. Så rullbara objekt är ett måste för mig. Sådana här vagnar brukar jag alltid svetsa ihop
till projekten.

Det blir alltid uppstädat om man jobbar i gången så det är en fördel.
Snyggt jobbat med plåtarbetet. Jag tillhör dom som går igång på snyggt plåtarbete. Man lär sig mycket på andras bilder om rostlagning och annat.
Det blir alltid uppstädat om man jobbar i gången så det är en fördel.
![]()
Snyggt jobbat med plåtarbetet. Jag tillhör dom som går igång på snyggt plåtarbete. Man lär sig mycket på andras bilder om rostlagning och annat.
Det har du rätt i, man blir tvungen att städa! Kul att du gillar mina jobb 
Det blev en lagom garage kväll med Herminator den här Lördagen. Inspektion av Romans gamla prylar.
Vände och vred på 86 Scat veven, CP kolvar och Maxportade 4 tums Jpm toppar med titan ventiler.
Inte konstigt att man trivs i garage hålan!
Snygg vagga. Rullbart är underbart!
Det blev en lagom garage kväll med Herminator den här Lördagen. Inspektion av Romans gamla prylar.
Vände och vred på 86 Scat veven, CP kolvar och Maxportade 4 tums Jpm toppar med titan ventiler.
Inte konstigt att man trivs i garage hålan!
51mm ventilen var inte att leka med 
Snygg vagga. Rullbart är underbart!
Japp 
Fidde skrev:Det blev en lagom garage kväll med Herminator den här Lördagen. Inspektion av Romans gamla prylar.
Inte konstigt att man trivs i garage hålan!51mm ventilen var inte att leka med
Kommer att bli en grym motor det där!
Söndags inspektion av 53:an, funderar om man ska beställa fiskbensmönstrat tyg till dörrsidorna!

Lite kul att farsans hoj är av samma årsmodell som Zwittern. Gillar typsnittet på dom där Engelska mätarna.

Nu blev man lite extra avis, har ni en Norton i familjen !!!!
Nu blev man lite extra avis, har ni en Norton i familjen !!!!
Den där har varit med så länge man minns. Han köpte den när han var 17 år. Det är bara tur att den finns
kvar. Han trimmade den rätt rejält med Insugsventiler från lastbilen Mack och avgas från Scania och
en vass kam. När han skulle byta in den hos en bilhandlare så baktände den när handlaren skulle
provåka så det blev inget byte. Det är en Dominator 500 parallell twin.
t100r skrev:Nu blev man lite extra avis, har ni en Norton i familjen !!!!
Den där har varit med så länge man minns. Han köpte den när han var 17 år. Det är bara tur att den finns
kvar. Han trimmade den rätt rejält med Insugsventiler från lastbilen Mack och avgas från Scania och
en vass kam. När han skulle byta in den hos en bilhandlare så baktände den när handlaren skulle
provåka så det blev inget byte. Det är en Dominator 500 parallell twin.
Vilken Drömhoj !!
Min första tunga båge var en Norton 750 Commando, det är sånt otroligt skönt ljud i Norton twinnarna.
Har en del ljudklipp från isle of Man med Norton Manx, snacka om ståpäls !!
en granne har en norton. älskar när han drar iväg. själv är jag snart ägare av en ariel 500 med stötstångsmotor (enstånka) och separat låda. sitter texasstyre å längre webbgaffel på den. duger bra att sprätta grus med här hemma! 
Då var sista svets strängen lagd på karossen. Det blev en skaplig resa hit mitt för, det är en speciell känsla när man är klar med ett stort kaross jobb.

Sidor Föregående 1 … 28 29 30 31 32 … 65 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Chic garage
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.