Kanon att jag fick tummen ur så att säga
.
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Chic garage
Sidor Föregående 1 … 26 27 28 29 30 … 65 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
.
.
Tack Stefan 
Härligt Fidde ! Snart klar ju ! 

Härligt Fidde ! Snart klar ju !
Japp! nu är det nära 
Stöden till ryggstödet har fått bra med stryk och måste bytas. Dom är pressade i 0.9mm och på tok för klena.

Måttet håller exakt 25mm, tillverkade nya av ett 25X2 rör. Nu borde det hålla ett tag.

Snyggt ! 

najs najs
Nu kan du ha fullt med damer i baksätet utan att vara rädd 
Nu kan du ha fullt med damer i baksätet utan att vara rädd
Yes 
Bra grabbar, får återkomma när det närmarsig monterings fas. Om det är någon mer som har
sådana där " moderna" VW prylar på hyllan så är jag tacksam om ni hör av er........Det blev ett litet garage ryck igår kväll, fick hjälp av Herminator att vända och vältra upp
karossen på sida. Man förvånas hur lätt en cabkaross är, kändes som att plattan
vägde nästan lika mycket. Mot natt timmarna byggde vi ett antal racemotorer'
i teorin. Nya tag nästa vecka..........
PunBB bbcode test
Så jäkla inspirerande o lärorikt att läsa o se hur du löser saker o ting.Har klurat hur jag skulle parkera min kaross medans jag byter mina balkar smart med däcken får göra likadant.Det är så ra att kunna kika på dina o ändras projekt så vi som är rookies törs /kan ge sig på sina projekt
Fidde skrev:Bra grabbar, får återkomma när det närmarsig monterings fas. Om det är någon mer som har
sådana där " moderna" VW prylar på hyllan så är jag tacksam om ni hör av er........Det blev ett litet garage ryck igår kväll, fick hjälp av Herminator att vända och vältra upp
karossen på sida. Man förvånas hur lätt en cabkaross är, kändes som att plattan
vägde nästan lika mycket. Mot natt timmarna byggde vi ett antal racemotorer'
i teorin. Nya tag nästa vecka..........
PunBB bbcode test
Så jäkla inspirerande o lärorikt att läsa o se hur du löser saker o ting.Har klurat hur jag skulle parkera min kaross medans jag byter mina balkar smart med däcken får göra likadant.Det är så ra att kunna kika på dina o ändras projekt så vi som är rookies törs /kan ge sig på sina projekt
På sida ger en bra arbetshöjd men om man lägger den helt upp och ner så blir det nog mycket enklare.
Då slipper man nypafast förstärkningen hela tiden, man ska vara försiktig så inte rutans ram skadas
och sätta två rör som förstärkning.
Du gör ett bra jobb med renoveringen, en cab kräver lite mer än en sedan har man märkt.
bygg en ställning så kan man snurra karossen som det passar?
bygg en ställning så kan man snurra karossen som det passar?
Jag har faktiskt funderat på en sådan i veckan. Kommer att bygga lika som Tommy konstruerade till Cudan.
På den sitter det ingen stång som samanbinder triangelbenen och det fungerar bra.

Nu sitter den andra balken på sin plats. Skrapade bort den underredsmassa som satt kvar under karossen.

Pm skickat:-)
Bra jobbat Fidde.... hmm undra hur många gånger jag skrivit det !? 

Bra jobbat Fidde.... hmm undra hur många gånger jag skrivit det !?
Hehe! tack
Nu blir det lugnt med garage och cab för ett tag, ska dra iväg på ett stort montage!
Som nytt.... fast bättre... 
Som nytt.... fast bättre...

Ang. trösklarna, var de kompletta med förstärkningar och annat? Snaart börjar jag med min -67 cab:-)
Mvh Mikael
Pratade med en god vän som sett dessa live nu. Dom är fina, men dom saknar V förstärkningen. Man kan tycka att dom
inte är nödvändiga. Men jag tror att dom har en betydande roll vad det gäller dörrglipor och när man stänger cabben.
Bara en åsikt från mig som inte har någon grund...........
När man kom hem efter jobbet idag låg det ett trevligt brev på köksbordet från 58 ghia. Original instruktioner hur man gårtillväga
när man ska montera en cab. Skummade igenom den lite och man inser snabbt att det är ett ofantligt jobb. Om man ska gå hela
vägen med innertak, vadering och ytter kanvas. Tack Victor

Får man vara med och glutta sen...?
När man kom hem efter jobbet idag låg det ett trevligt brev på köksbordet från 58 ghia. Original instruktioner hur man gårtillväga
när man ska montera en cab. Skummade igenom den lite och man inser snabbt att det är ett ofantligt jobb. Om man ska gå hela
vägen med innertak, vadering och ytter kanvas. Tack Victor![]()
Trevligt att kunna hjälpa till 
Får man vara med och glutta sen...?
Yes, dom får åka med Gustaf till Dalarna så kan du kopiera dom...
Grymt, tackar! Kommer hem den 10e Mars, men GustaF är väl kvar på Gotland hela måndaden? Ingen stress för mig dock. Schysst att jag får kopiera dem!
Sidor Föregående 1 … 26 27 28 29 30 … 65 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Chic garage
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.