Otroligt vilket jobb du gör 
Gnosjö
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Chic garage
Sidor Föregående 1 … 24 25 26 27 28 … 65 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
3-fold is da shit:P
Skicka över adressen så
jag kan skicka fästena.
Du har PM.
Tackar 
Det var nog så här karossen kände sig när den blev utkastad i vildmarken. Ska försöka att göra en rekond på
solskydden. Kromet kanske går att polera upp om man har tur.
Återställde några småsaker som var borttagna av förra ägaren, gångjärnen till handsfackluckan och askkoppens
infästning.
Det blev inga stordåd idag som det var tänkt, siktade på att bli klar med all svetsning förutom vänster
cab balk under tröskeln. Men jag började titta lite på lagerspelen på E85 puffran så tiden rann iväg
Fick dit höger plåt i motorutrymmet, tänkte först köpa två stycken nya från Autocraft men valde
att använda original som har rätt passform. Efter blästring blev dom fina.

Var ner idag till Chick & hälsade på Fidde... ser riktigt bra ut ! Gediget jobb må jag säga ! 

Vilka jobb Fidde!
Det blev inga stordåd idag som det var tänkt
Det viktiga är att det händer någonting som för projektet framåt
Ser ju kalaseeeers ut 
Efter dagens besök i Chic kan jag bara rätta in mig i ledet och säga att jag är mäkta imponerad!
Var ner idag till Chick & hälsade på Fidde... ser riktigt bra ut ! Gediget jobb må jag säga !
Nästa gång du kommer får vi ta lite kaffe och sätta oss i myshörnan!
Fidde skrev:Det blev inga stordåd idag som det var tänkt
Det viktiga är att det händer någonting som för projektet framåt
Ser ju kalaseeeers ut
Så sant så sant 
Efter dagens besök i Chic kan jag bara rätta in mig i ledet och säga att jag är mäkta imponerad!
Kul att du tittade ner, får hoppas att du hittar dom där delarna som fattades i framvagnen.
Vilka jobb Fidde!

Signalhornets infästning har hittat tillbaks till karossen.
Bytte tändningen från 6 AL till den nya 6 AL-2 som är programmerbar via PC. Det var mest för att få funktionen
boost retard så man kan ändra tändningen till turbo trycket. Tittade lite i manualen och det verkar inte vara så
komplicerat.
trevligt det ser ut.. ny tändning, kaffekopp & en tugga Lingbolimpa 

trevligt det ser ut.. ny tändning, kaffekopp & en tugga Lingbolimpa
Lingbolimpan är fina saker det, ingen GI men god är den! allra helst ihop med MSD prylar och en nypa garage damm 
Garage dagen var för ovanlighet ganska lugn. Hade en vild diskussion med super V8 killen i garaget om
värdet på en orörd barndoor kontra en med ny lack. Han menade att en sliten inte kan vara värd mer
än en mint renoverad buss. Jag refererade till tråden på The Samba om vad 95% tycker, men nej!
Snyggt Fidde och tack för titten i torsdags, och lagårdsdörren skall bli blank! 
Var å dräggla på dina prylar i chic ikväll Fidde
Vackert som vanligt... grymt hygglo att du håller på att fixa min drömbil just nu, bara säga till när den är klar så kommer jag å hämtar. Tar den gärna i vit, eller Agave Green men BRM eller Gasburners
Oval Sunroof FTW!!
Snyggt Fidde och tack för titten i torsdags, och lagårdsdörren skall bli blank!
Tack själv, det var trevligt att träffa dig. Har redan börjat att dissekera The Holy Grail som du kom med.
Plåtgurun i garaget har kommit med några bra tips hur man kan få rätsida på skrotet
Bd:n nja.............
Var å dräggla på dina prylar i chic ikväll Fidde
Vackert som vanligt... grymt hygglo att du håller på att fixa min drömbil just nu, bara säga till när den är klar så kommer jag å hämtar. Tar den gärna i vit, eller Agave Green men BRM eller Gasburners
Oval Sunroof FTW!!
Yes, byta jämt kanske när du är klar med rovan 
Oval Sunroof FTW!!
Split!!!
Då är man nästan längst ner på att göra listan vad det gäller kaross jobben. Betade av några små saker idag.
Tillverkade nya triangelförstärkningar som sitter mellan sidoförstärkningen och defrosterröret. Nu blev
rutans ram riktigt styv.

Avlägsnade hålet för den mittre defrostern, har aldrig gillat den där plastbiten på nyare bilar.
Passade också på att lägga igen hålen till hantaget för medpassagerare, brädan blir bra
mycket renare i mitt tycke.

Hardcorejobbarn! Behöver du något har jag en nerkapad 67:a som ligger och skräpar
Blir riktigt bra detta!
Sidor Föregående 1 … 24 25 26 27 28 … 65 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Chic garage
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.