376

Sicko :-)

Men fint som snus blir de... Snart kan du roa dig med att peka hur jag ska skruva ihop min motor istället då ;-)

377

MrIcka skrev:

Sicko :-)

Men fint som snus blir de... Snart kan du roa dig med att peka hur jag ska skruva ihop min motor istället då ;-)

Sicko? svetsning är väl allt här i livet, eller? hjälper dig mer än gärna, men någon expert är jag inte! en "69a" borde
inte var ett problem ICQ/ad

378

Try it , you ll like it 69   Default/lol !

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

379

Skruvat ihop på fler motorer än mig iaf. Är väl inte direkt rocär t science men bra med någon som skruvat ihop en motor förut iaf... Själv är man expert på att riva :-)

380

MrIcka skrev:

Skruvat ihop på fler motorer än mig iaf. Är väl inte direkt rocär t science men bra med någon som skruvat ihop en motor förut iaf... Själv är man expert på att riva :-)

Kom ner med prylarna, ska börja lite med turbo moroten till caben snart, så det passar bra ICQ/ab

381

kisavw skrev:

Try it , you ll like it 69   Default/lol !

Har nästan tröttnat på 69:or ICQ/ad

382 Senaste redigerad av Fidde (2012-11-12 10:01:40)

I dag blev det heldag i Chic garaget, fick lite gjort fast det blev ett antal koppar kaffe mellan varven.
Började morgonen med att väga stora respektive lilla ändan på stakarna till turbo motorn.

Lånade Tommys nytillverkade anordning för vägning. Han laborerade med olika lösningar över en vecka
innan han var nöjd med konstruktionen. Friktionen på upphängningen är grymt viktig samt att
allt är i våg och i centrum i hålen. Kommer att ta lite tid innan man är klar med detta.

Den var konstruerad för långa stakar till V8 men han byggde om den så den passar till Vw
stakar när jag visade intresse.

PunBB bbcode test
Vid lunch blev det rostlagning av höger inre hjulhus, som man hade lämnat för något roligare
förut. Den här sidan var slut en bra bit upp motför vänster sida som det nästan bara var kanten på.
PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

Har haft bakrutan liggandes ett tag i garaget, trodde i min enfald att den var skaplig men så var ej fallet.
När rutan var ur föll den ihop som en helig skrift, inte så oväntat kanske när man ser till bilens skick.
Prylar till cab är inte billiga, men ett nytt kit krävs, nu är frågan vilken storlek man ska välja, finns
tre stycken att välja mellan och 67 är inte så lockande!

PunBB bbcode test

383

Du kan ju sikta in dig på 57ans bakruteram . Den är snygg tycker jag.

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

384

Då var beställningen lagd på lite cab delar, det blev intensiv röda dörrsidor, svart matta,
svart basket weave klädsel, svart twillfast canvas cab samt lite småsaker.

385

Hej vad heter firman som du beställde från? behöver åxå lite prylar!!  ICQ/ag

Gillar nördar å fanatiker men inte Besservisses! Tar en "kall" å går vidare! ICQ/ad
Typ1-58:a Vert, å en 62:a sommar bruksis!

386

kisavw skrev:

Du kan ju sikta in dig på 57ans bakruteram . Den är snygg tycker jag.

Den har jag också tittat på, 53-57 är riktigt snygg.

387

gubbeniskogen skrev:

Hej vad heter firman som du beställde från? behöver åxå lite prylar!!  ICQ/ag

http://www.chucksconvertibleparts.com/ har jag beställt ifrån.

388

Tackar den ska ja kolla upp!!!  ICQ/ag

Gillar nördar å fanatiker men inte Besservisses! Tar en "kall" å går vidare! ICQ/ad
Typ1-58:a Vert, å en 62:a sommar bruksis!

389

Härligt Fidde, lätt som en snygg kombo på inredning

390

Riktigt bra jobb ni gör  ICQ/ag  ICQ/ag
Vad arbetar ni med på riktigt ??
Bilplåtslagare ??  ICQ/ae

391

MrIcka skrev:

Härligt Fidde, lätt som en snygg kombo på inredning

Ja, det kan nog bli skapligt, har bestämt att den blir blanksvart med klarlack invändigt och allt svart
förutom dörrsidorna som blir röda då.

392

Håkansson skrev:

Riktigt bra jobb ni gör  ICQ/ag  ICQ/ag
Vad arbetar ni med på riktigt ??
Bilplåtslagare ??  ICQ/ae

Tack ICQ/ab jag jobbar som resemontör inom den tunga industrin, mestadels jobbar vi med rökgasrening på
massa industrin, stålverk och värmeverk. Svetsning, montage och renoveringar. Bilar är bara min
stora hobby.

393

Fick du viktgjustera dom där drakarna nått

394

Stakarna jävla mobil Default/lol

395

hasse skrev:

Stakarna jävla mobil Default/lol

Hehe, drakstakar ICQ/af Har bara satt upp det hela och tittat lite, men dom ligger mycket bra.

Kineserna verkar ha lyckats bra den här dagen, har en till uppsättning 5.5 till gat/race
motorn, ska ta en titt på dom med, samt en uppsättning og 69:or för kul. Återkommer
när jag är klar med det hela.

396 Senaste redigerad av jockebostrom (2012-11-04 00:34:59)

ICQ/af  ICQ/af  ICQ/af  ICQ/af  ICQ/af  fem soliga kinesgubbar

Panel -53, 911 -71

397

Najs Fidde... kör hårt ! ICQ/ab

easos jovisst.. men kalla mig gärna Andy ICQ/ab

398

jockebostrom skrev:

ICQ/af  ICQ/af  ICQ/af  ICQ/af  ICQ/af  fem soliga kinesgubbar

ICQ/ab

399 Senaste redigerad av Fidde (2012-11-04 11:46:49)

easos skrev:

Najs Fidde... kör hårt ! ICQ/ab

Ska försöka, målet är Hessisch Oldendorf! vore fränt att rulla in på färjan med ca 350 väsande hk i baken ICQ/af

400 Senaste redigerad av Fidde (2012-11-12 09:44:30)

Nu har plåten under bakrutan fått lite kärlek, det är känt att cabar rostar duktigt just här, men min har klarat sig
ganska bra tycker jag. Hela kanalen som canvastyget ligger i brukar vara helt borta, men min är nästan helt
frisk. Så här såg det ut när man hackat och prov blästrat.
PunBB bbcode test
Det tog lite tid att fixa det här hörnet, tre plåtar som ligger omlott och är svagt välvd. Samt en bula för
cab mekaniken som måste handknackas i rätt form och inte ha för vass radie.
PunBB bbcode test