kommer du nånstans med bygget? sj har jag inte gjort ett dugg
va sägs om lite bil flytt antingen på onsdag eller till helgen?
vilket som funkar utmärk mister
säg bara till när du har lust. bygget går framåt sakta men säkert hela tiden.
Min bil är min bok, ingen annan kan skriva den.
De är kul när de händer nåt. ser fram emot att bli omkörd av dig i sommar 
Det blev najs med framvagnen
jo då framvagnen vart okej det får jag nog säga.
blir till att dra nya soppaledningarna nu i dagarna och hitta på någon form av pumpfäste för min elektriska soppapump. sen får vi se vad jag ska ta tag i härnäst
Så var nya bränsleledningar med 8mm intern diameter monterade längs med tunneln.
Tanken ombyggd eftersom externa tanklocket lagts igen. 8mm retur ovanpå tanken och 12mm utlopp till bränslepumpen .

sen kunde jag inte hålla mig . usch mer jävla spackling men va gör det när jag får min custom bil till slut.
detta funkar för att jag kommer ha MASSA friskluft som kommer komma in underifrån bilen iomed de stora kylar utsläpp och insläppen.
o så byggde vi ett bränslepumpsfäste. gummiupphängt o så vidare . pumpen blev en biltema 52-202 efter rekommendation från turbo åkarna på sävarturbo, overkill ja kanske men hellre det än att inte nå mina mål.
som vanligt TACK SOM FAAAAN Emanu*l för all hjälp . guld värt är inte nog för att beskriva. TACK TACK TACK
som vanligt TACK SOM FAAAAN Emanu*l för all hjälp . guld värt är inte nog för att beskriva. TACK TACK TACK
Inga problem kompis. de vet du 
tråkig update men lite mer gjort iallafall
måla tanken - check
spackla slipa spackla slipa spackla slipa igensvetsat ventilationshål - check
blir till att lägga i en högre växel om jag ska hinna till fanfest . o utan motor står jag oxå. men det löser väl sig ....
sen blir det en liten stämningsbild på vad man annars kan ha som hobby .
Sebbe var inte riktigt lika imponerad som jag över detta tilltag. elda i tunnan är förjävla roligt när man har saker som brinner BRA!
en post hade funkat 
Yamaha DT50MX -89, Scrambler Edition "Gorm"
Dune Racer - a PC game
- "rost kan komma snabbt men patina kommer med tiden"
Gladheims VW
ja det tycker jag oxå . vart något fel på forumet med någon de-bug kod.
Bara att ta bort de överflödiga inläggen... 
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville
Fan va bra de blir! Nu börjar man nästan se målsnöret ju!
ja målsnöret närmar sig med små små steg hela tiden. det jag oroar mig mest för är nog faktiskt bristen på en fungerande motor.
råkade ramla på en renoverad / portad / planad wasserboxer komplett med motorstyr o koppling o avgas o rubbet som rullat i rallycross 2150 klassen för en mycket rimlig peng.... motorproblem lösta grand luxe.... råkade blåsa på lite färg på bilen oxå...... nu jävlar är det o fixa bakbromsarna o vattenrören från fronten o bakåt sen är det uppstart...
Gött e de!
Börjar bli dags för nya uppdateringar kompis. 
ja de borde det verkligen. ska fixa iordning bromsjävlarna bak imorrn om jag får nån tid över . inget roligt att uppdatera om.... behöver ju göra klart fästena till kylaren o fästa upp vattenrören innan nått annat är nån ide uppdatera med bilder
Inga roliga grejor att posta , saker blir dock gjorda på bilen sakta men säkert.
* Nya bromsslangar
* Bromsledningar bak tillverkade
* Trummor blästrade målade o monterade (göra det enklare för mig för besiktning)
* Växellådan är urslipad för 228mm Kopplingen
* Motorn monterad i lådan
* "Ny" begagnad startmotor inhandlad från en T25 buss (spacerplatta behövs dock)
* Kylare monterad efter att lämpliga fästen konstruerats
* Bränsleledningarna omdragna på insidan av bilen (2x8mm intern diameter i plast för e85)
* Kylvattenrör borttagna under bilen och ombyggt och omdraget inne i kupén (isolering skall tillkomma) , Alla anslutningsslangar monterade.
* Tank monterad samt avluftningsrör konstruerade.
* Elektriskt bränslepump (Biltema 52-202) monterad med relä osv.
* Diverse hålsågning i saker o ting för att släppa ut / in luft på lämpliga ställen
* Avgassystem specialare byggt , färdigt för att ersätta en centermonterad simons 2.5" dämpare med y-rör med t3 fläns för turbon som komma skall.
* Monterat "nya" begagnade däck på 16" fälgarna 225/55-16 bak o 205/40-16 fram
tja sakta men säkert går saker o ting frammåt hur som helst. skall posta ett gäng bilder vad det lider på framgången.
Ser riktig nice ut.
Är den startad än ?
Jo då den startar så fint så. Behöver bygga om avgaset en smula bara och lufta bromsar så är det möjligt med provkörning 
Har inte orkat uppdatera något då det inte är nått skoj att titta på.
71 2013-03-03 01:25:29 Senaste redigerad av riseabove (2013-03-03 01:26:25)
Dags för en liten uppdatering på världens tråkigaste projekt. Dödlinjen satt till Fanfest i borås 2013-05-25 . borde hinna kan jag tycka.

motorns avgassystem byggdes om med ett type1 full merge system från 8secbug här på forumet (tack för smidig affär) istället för det ihoptråcklade vansinniga som satt där innan. jag köpte det i full förståelse att det skulle behöva vridas flänsar osv men inte att det skulle behöva byggas om ytterligare för vattenpump, oljefilter och oljekylning osv. men inget ont som inte har nått gott med sig.

såhär mycket plats fanns det med typ1 mergeheadern monterat. som tur var kom räddningen i form av palmgren som efter efterlysning av filterflytt kitt genast ringde och meddela att sådant fanns att avhämta hos honom. ett steg bakåt och två framåt jippi!

ett nytt vattenrör (överst till vänster) fick smidas ihop med hjälp av oboymannen a.k.a andra halvan av Tatermeck Performance
att köra detta utan färg på går ju inte för sig. fram kommer Tatermecks officiella kulör fram 
vackert så ögonen vattnas om ni frågar mig ....
blir jag klar till fanfest ? ja för fan det känns inte alls omöjligt. med sådana vänner man har som alltid ställer upp på ens dumheter tack gossar ! kommer en lite matigare uppdatering med bilder på tillfixade eldragningen och sitta-still stolen och funderingar på om man inte ska bli klar med bromskonverteringen bak då alla fästen finns klara och skivor osv ligger o väntar..... lockande minsann.
Bra jobbat pöjk! Nu är de bara resten kvar!
Kommer du reg besikta med den motorn
Kommer du reg besikta med den motorn
regbesiktning kommer ske med den motorn när jag blivit klar med byte av bromsarna runt om osv. den här säsongen blir det troligen besiktgningsmotor för att få köra 2 år.
är ju inte ALLTFÖR mycket jobb att ta ur den här motorn heller fästän man kan tro det med allt äckligt kablage som ligger överallt