1

Hur kan fläktremen plötsligt bli för lång. Skulle sätta dit grejerna igen efter ett jobb. Nu är den för lång. Den blir tom för lång men 0 shims på. Nån som har nå tips på hur ja får till det igen.

// Stoffe // Camp bay 72 AKA Dr Cox
Ragtop 60 No name

2

du måste väl ha shimsen på utsidan annars går de väl inte trycka ihop den tillräckligt?
Alla shimsen måste sitta bågonstabs (utanfär eller mellan) Så har jag lärt mig

3

Jo. Dom satt ju alla mellan de 2 hjulen. Ja har ju bara tagit bort och lackat sakerna. Sen när ja ska montera ihop sakerna så som de satt förr så är remen för stor. Nån har vart och trolla i mitt garage.

Ragtop 60 No name

4

Det är inte så att du har satt yttre skivan fel så att de inte går ihop. Den passar ju bara på ett sätt. Metallbitarna som sitter på ytterskivan som ska passa in i innerskivan är olika stora.

1500 Variant -63
Vw 1/11 -58
Panel -65
1300 limousine -66 såld sedan länge:'(

5

Nej för ja tog aldrig bort den innre hjulet bara yttre.

Ragtop 60 No name

6

Har troligtvis kommit på felet. Återkommer med svar på lördag em. Den som skrattar blir skyldig mig 100 kr.

Ragtop 60 No name

7

Ha ha ha Vad har du för konto nr ? ICQ/ad

West Coast Volks
Attitude is everything !

8

leguanen skrev:

Nej för ja tog aldrig bort den innre hjulet bara yttre.

Precis, på yttre hjulet har du styrningar av plåt som ska passa i motsvarande hål i det inre hjulet, det är två st styrningar och de har olika bredd. Egentligen är det väl inte styrningar heller utan tappar som ska förhindra att yttre skivan snurrar av muttern och lossar skivan.

1500 Variant -63
Vw 1/11 -58
Panel -65
1300 limousine -66 såld sedan länge:'(

9

Felen är ofta lätta när man hittar dom ICQ/ab  När jag köpte min buss hade tidigare ägare renoverat generatorn, bytt laddrelä och nytt batteri. Men den laddade fortfarande inte. Men när jag hittade att det inte satt någon krysskil på axeln så att remskivan snurrade utan att generatorn gjorde det, så var laddningen löst ICQ/ab Kostnad 10:-

10

Ge oss en ledtråd ICQ/ae

11

940.... :0)

Ragtop 60 No name

12

Skönt ICQ/ag

13

Hahahahaha, var det så?
Det första jag tänkte på......fel rem ICQ/ag  ICQ/ag  ICQ/ag

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

14

Mogge, nu blev du en hundring fattigare ICQ/ab

15

Jepp jepp.

Fel rem. Försökte kränga på brorsans rem från en Volvo 940. Men de roliga är att den är precis lika lång men inte lika bred. De tråkiga är att han nyss har sålt bilen då slängde han ner alla delar till 940 i en banankartong inklusive min rem och de är nu hos den nye lycklige ägaren i Tierp.

Så är de nån som har en rem att sälja så köper ja bums. De är till en typ 1 61 1200 25 hk. Remmen ska vara 13 mm bred.

Ragtop 60 No name

16

Default/lol  Default/lol  Default/lol

17

Nu skratta du 3gånger kostar dig 300kr ICQ/ag

18

Det är så jävla roligt, vardagshumor på hög nivå.

Jag minns den gången när jag inte fick på en 80 hylsa på en 80 mutter...........
Vi var 2 vuxna mekaniker som hämtade hylsa på hylsa och mätte och mätte.
Hylsjävulen gick inte på muttern, polaren gav upp.
Det var helt sjukt, inga grader, hylsan var större än muttern även när jag mätte för åttonde gången.

80 hylsan gick inte på 80 muttern, vad var felet?             Tänker vinna tillbaka min hundring nu ICQ/ag

19 Senaste redigerad av leguanen (2012-01-28 21:49:25)

Kan de ha vart tum?? Tänker behålla mina pengar.

Vart ju riktigt kul de här. Något positivt i allt mecka de som inte går så bra. Men de här lyser upp tillvaron ju.

Ragtop 60 No name

20

Du är stekt ICQ/af
Icke tum, men väl en 8kantig mutter ICQ/ad  ICQ/ad  ICQ/ad  ICQ/ad  ICQ/ad

21

Ahaha..... Då är vi kvitt då mannen. :0)

Ragtop 60 No name