1

Tjoflöjt!

Jag har länge vetat om ett ställe, strax norr om Sundsvall, där det står (?) ett gäng med bussar. Men som vanligt så är man för lat av sig för att göra slag i saken och ta sig an uppgiften att (försöka) bärga skiten...
Men så, under en skön promenad i detta vackra vinterlandskap, slog det mig! -Varför tar jag mig inte an skiten, det kanske kan vara värt det?!
Därför tänkte jag slänga ut en liten fråga här: Är det någon som vet om det bärgats ett gäng bussar (50-tals) i trakterna kring Sundsvall?  ICQ/ae

Hårdrock!

Kan inte mycket...

2

Vart i Sundsvall  ICQ/ag  ICQ/ag

West Coast Volks
Attitude is everything !

3

Ungefär vart står dom? Ska troligen upp dit på lördag å är de inte en allt för lång omväg kan ja kolla om dom står kvar! ICQ/ab

Twin Peak Boxers

Bob-Notchback 1500S -65

Instagram: bob.turri

4

Ge mig era kontonummer så för jag över alla mina pengar också när jag ändå håller på!  ICQ/ab

Näääää, om dom står kvar tänker jag ta dom själv  Default/lol  Vore ju lite smått otroligt om dom verkligen står kvar, men man kan ju alltid hoppas!  ICQ/ag

Kan inte mycket...

5

Bor strax utanför sundsvall :=) så jag e på ICQ/ad om du behöver hjälp!
men skulle vara otroligt om de inte vore damsugit dem redan....

dra ett om eller mail om jag kan hjälpa till med nåt ! skrotspaning e alltid roligt!

VW HusBuss -64 | VW Buggy -67 | VW 2176cc Oval -56

6

NickeNyfiken skrev:

Tjoflöjt!

Jag har länge vetat om ett ställe, strax norr om Sundsvall, där det står (?) ett gäng med bussar. Men som vanligt så är man för lat av sig för att göra slag i saken och ta sig an uppgiften att (försöka) bärga skiten...
Men så, under en skön promenad i detta vackra vinterlandskap, slog det mig! -Varför tar jag mig inte an skiten, det kanske kan vara värt det?!
Därför tänkte jag slänga ut en liten fråga här: Är det någon som vet om det bärgats ett gäng bussar (50-tals) i trakterna kring Sundsvall?  ICQ/ae

Hårdrock!

Jag kan med säkerhet säga att det försvunnit många bussar från S-vall under dom senaste 15åren  ICQ/ad

7

det råkar inte vara bloms eller den gamla nerlagda skroten i söråker?  Default/lol

militärhistoriskt intresserad och samlare av svensk militaria t o m 1945. har du nåt? pm:a!

8

jn skrev:

det råkar inte vara bloms eller den gamla nerlagda skroten i söråker?  Default/lol

Troligtvis ja...

Mera känd som jb...

9

Dom står inte på en skrot  ICQ/ab

rogga: Ja, det förstår jag! Grejen är den att en gubbe jag pratat med såg dom senast förra året, har fått bilder på en pickup med loggor på, tre tidiga kepsbussar (ser ut som SJ-bussar) och en barndoor... Något som känns igen?  ICQ/ab

Nobbe: Låter perfekt! Du bor väl i Timrå? Då är det inte långt ifrån dig!  ICQ/ae

Kan inte mycket...

10 Senaste redigerad av NickeNyfiken (2012-01-23 17:40:57)

Finns väl ingen skrot som har kvar något i bussväg som går att använda?!  Default/lol

Kan inte mycket...

11

Hämta och sälj allt utom bdn så får du lite pengar  till renoveringen Default/hmm

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

12

Ja, eller njae... För att krångla lite så bor jag ju på Gotland, sen har jag ingen direkt lust att åka dit föt att upptäcka att bussarna är borta  ICQ/ag  Det var ju lite därför jag startade denna tråd, för att se om någon visste något om bussarna  ICQ/ab

Kan inte mycket...

13 Senaste redigerad av JBlom (2012-01-23 19:47:44)

Skroten i Skillinge är en väääldigt gammal skrot. Tyvärr är den tom i princip.
En liten bild kan ju säga mycket då man känner igen direkt om det kan vara någon av dom.
Men har dom stått där senast ifjol så borde det inte vara någon av dom...

Mera känd som jb...

14

På Bloms för ett par år sedan
http://i1103.photobucket.com/albums/g471/bystrom70030/610ericsson033.jpg
Det fanns ett gäng bussar i varierande skick då,men de har burit runt dem plus att b-stolparna vart bortkapade då(Klåfingriga tonåringar) så det är bara spillror kvaar...
Björkå bruks bussarna kände jag knappt igen nu i höstas,det var inte många kvadratcentimeter plåt som går att andvända kvar på dem. ICQ/an
Det låter som bloms "Ett gäng vw bussar norr om Sundsvall" är det de så spar pengarna till en annan resa ICQ/ad