1

Var nere på custom speed parts i somras och köpte bla. nya framlyktor till min bay -73.
Fick förklarat att jag var tvungen att köpa den nya lyktsargen för att det skulle passa. sagt och gjort.
När jag nu skulle montera dem får jag inte alls ihop det. Default/hmm

Gick in på deras hemsida för att kika om det fanns någon mer info. http://www.vwcsp.se/luftkylt/luft_el_stral.html
Såhär lyder infon.

(Strålkastarinsats H4 Hella
Typ 1/2 74- (kan även monteras på Typ 1/2 68-73 samt Typ 3 om lyktsargen byts, klicka här för se hur!)

Man kan dock inte klicka sig vidare för att se hur..

Någon som har haft liknande problem och kanske svar på detta lilla problem?

Tack på förhand!

Den som väntar på något gott.. Han blir aldrig fet

2

Den gamla lyktan har sin justering genom sargen, den nya lyktan har sin justering bakom sargen.

Den gamla insatsen sitter klämd ihop med glas o sarg fästes i bussen med skruven till sargen.
Den nya insatsen sitter i en ram som man skruvar fast i lamphuset i tre öron. Insatsen kan sen justeras jämtemot sin fasta infästning. När man sen är klar hänger man dit sargen o skruvar fast den.

Det krävs alltså dessa tre öron i lamphuset annars funkar det inte att montera dom.

Har mycket NOS-delar. Söker du nåt? Fråga på, men ha gärna reservdelsnumret redo...

Westfalia for ever. Jag är en Westfalia Anhänger.

3

Jaha! Då börjar bitarna falla på plats.. Vilket nederlag när man bara har ett öra i lamphuset..
Då får man kanske försöka fästa dit två extra öron på något vis.

Den som väntar på något gott.. Han blir aldrig fet