1

Hallå! Min nya pickis har ett kapell som lider av flertalet revor och hål. Har någon här på forumet koll på bra sätt att laga dessa? Gaffatejp är iofs helt Ok men jag tänkte göra det lite mer ordentligt. Tack på förhand! / Jonas

"Daddy Cool"

2

Kan du lägga upp någon bild på skadorna?

www.Bugmeet.se

the lower to the ground the closer to hell, thats where were all goin anyway.

3

Vi har stora presseningar som dörrar på båtvarvet. Dessa får ibland en reva och då lämnas de in till nåt ställe som gör en riktigt seriös reparation. Går inte att jämföra med gaffatejp. Men VAR de lämnas in vet jag inte, men presseningar och kapell är ju skitdyra så klart de repareras... säkert bara att ringa runt och kolla... Nån firma som hyr ut eller säljer förvaringstält eller pressar vet säkert...

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

4

OBS:
Jonas, ditt kapell är säkert lika hårt å styvt som mitt, å då går det inte svetsa revorna som Johan skriver. ICQ/ac

Tror gaffa är närmast du kommer, men jag hoppas jag har fel, för då ska jag renovera mitt oxå.

Min blogg:www.50split.wordpress.com
RHM & Pepco 4 breathing
Tel 0703571851
Söker en frisk Typ 3 motor, gärna helt komplett

5

Vad är det för material i kapellet?
Är det plast typen så borde det gå att limma dit en "lapp" på insidan.
Man kan ju laga gummibåtar (är inte gummi i sådana nu för tiden utan det är någon typ av plast).
Kolla med någon firma som säljer uppblåsbara båtar eller någon firma som hyr ut pressar.

Har minst en luftkyld VW, alltså finns jag.

6 Senaste redigerad av Blaupunkt (2012-01-23 07:40:45)

Kanske dom här har något bra tips.

Falu Markis- o Presenningsfabrik    
Kyna 587   
781 94 Borlänge   
Telefon    0243-22 35 35

eller

Domnarvets Presenningsfabrik http://dpf.se/

Per Luthman, Falun
http://perlut.com

7

Har inte Kim å Macke jobbat med sådant?

Barndoor Division finns på facebook!
............................................................................................

8

Är det typ samma material som tält vi hyr? dom är det då inga problem att laga vandaliseringar på  ICQ/ae  kan kolla närmare om nån vet om du inte löst det redan.