Mmm... det där är vackert minsann!
nice
kastar upp en bild på buggy motorn :=)
Snart dax för första provturen... Jäkla snö ute bara.
Snart dax för första provturen... Jäkla snö ute bara.
se inte snöns om en motståndare.
Yamaha DT50MX -89, Scrambler Edition "Gorm"
Dune Racer - a PC game
- "rost kan komma snabbt men patina kommer med tiden"
Gladheims VW
Angående bilden med kompressor som wiebe lagt in så var det en notch från Skåne tror jag som på 90-talet körde kompressor och holley förgasare. Tror att den var med i någon tidning också, nån som kommer ihåg och kanske har en bild?
Denna gillar jag, sitter i en norsk split, och han har ju faktiskt fått till 25hästars looken ganska bra.
Det är inte jätte iögonfallande att det är en 30 hästars industriare i botten...
Många trevliga 25hästars detaljer, plus dubbelknasarkittet.
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden
Nästa är en FD norsk Zwitter, som hade ett fd svenskt abarth dubbelgasar kitt å avgas.
Denna bil är en stor inspirationskälla hos mig, minns när jag såg den på BR för länge sen. Speciella fälgar hade han också, frågade och fick veta hur unika de var. Finns bara 4 st i hela världen...
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Porsche 356 motor i bubbla, inte så speciellt om du frågar mig, inte just denna, då vissa saker är "fel" men ändå...
Tel 07noll357185ett
Angående bilden med kompressor som wiebe lagt in så var det en notch från Skåne tror jag som på 90-talet körde kompressor och holley förgasare. Tror att den var med i någon tidning också, nån som kommer ihåg och kanske har en bild?
JPM, har tyvärr ingen bild
rs68 skrev:Angående bilden med kompressor som wiebe lagt in så var det en notch från Skåne tror jag som på 90-talet körde kompressor och holley förgasare. Tror att den var med i någon tidning också, nån som kommer ihåg och kanske har en bild?
Okej, kan nog stämma. Jag får kolla om jag inte har kvar tidningen nånstans så får jag scanna in en bild
Denna gillar jag, sitter i en norsk split, och han har ju faktiskt fått till 25hästars looken ganska bra.
Det är inte jätte iögonfallande att det är en 30 hästars industriare i botten...
Många trevliga 25hästars detaljer, plus dubbelknasarkittet.
Kul, har samma Express kit i min -52:a, har kanallat på sen -99
Kanske inte så vackert motorutrymme men coolt!
Porsche 911 motor i en 412'a, fett!
41 2012-01-26 14:18:50 Senaste redigerad av Wiebe (2012-01-26 14:23:08)
rs68 skrev:Angående bilden med kompressor som wiebe lagt in så var det en notch från Skåne tror jag som på 90-talet körde kompressor och holley förgasare. Tror att den var med i någon tidning också, nån som kommer ihåg och kanske har en bild?
Johannes Fun Bug , har tyvärr inga bilder heller
smut
En av de bättre trådarna på länge,inspirerande!Keep on!
late,
in love,
and a little drunk..
46 2012-01-26 16:27:45 Senaste redigerad av Cheezez (2012-01-26 16:28:08)
Min buggymotor för tillfället. Inga roliga specifikationer, men kul att prova att lägga flakes och att få polera lite igen. Sista bilden är lånad av någon medlem här på forumet som lyckades få till en riktigt bra bild på bad camber.
50 split skrev:Denna gillar jag, sitter i en norsk split, och han har ju faktiskt fått till 25hästars looken ganska bra.
Många trevliga 25hästars detaljer, plus dubbelknasarkittet.Kul, har samma Express kit i min -52:a, har kanallat på sen -99
Ett sådant bränslefilter har jag om någon skulle behöva
än glädjen över ett lågt pris
vw 1300-66 cab
Är ju Kompressor!
Frän motor.