Hur har folk löst detta problemet? gammal lucka + ny bil 
Hålen för barsen är på samma avstånd som på 59an..

Yamaha DT50MX -89, Scrambler Edition "Gorm"
Dune Racer - a PC game
- "rost kan komma snabbt men patina kommer med tiden"
Gladheims VW
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Edith, yxad typ1 -69
Sidor Föregående 1 … 5 6 7 8 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Hur har folk löst detta problemet? gammal lucka + ny bil 
Hålen för barsen är på samma avstånd som på 59an..

kompisen monterade en w lucka på sin -68a.. blev att snitta upp i plåten under gallret. och trycka upp sen svetsa ihop.. och ändra lite i radien i hörnen...
sen växla ner stagen till kofångaren.. plocka bort kofångaren så ser du.. sen behöver väl låsnäsan för lucklåset ändras..
Tack.. låsmekanism skippar jag.. funderar på om man sätta distanser på insidan av kofångaren så den kommer de 2-3 cm som saknas, bakåt
eller... varför inte sänka ner kofångaren?
dvs kapa fästena och sätt ihop dom "lite längre ner" så att de påminner om ett z.
dessutom ser ju bilen lite lägre ut.
eller... varför inte sänka ner kofångaren?
dvs kapa fästena och sätt ihop dom "lite längre ner" så att de påminner om ett z.
dessutom ser ju bilen lite lägre ut.
det var så kompisen gjorde.
Absolut. Får testa lite. Jag börjar med det som inte kräver någon inverkan 
Lite blingbling framtagning
ala diskmedel + skrubbsvamp och lackbortagningsmedel + spattel 
och några timmars väntan

Tvätt
lackborttagningsmedel + plast
snikpik 9timmar efter
20 timmar senare och med lite handkraft, som nytt *host*

Det fanns krom där under

lite skillnad fram med

och bak

fy fan va gött! De såg ju nådigt rötna ut innan och nu hur fina som helst 
Jasper är i full fart att lära sig köra... ska ju börjas i tid
bubbelbad?

Jag har en framvagn som är billig. Vet att den är lagad på nått ställe men såg rostfri ut när jag tog ner den.
Aha. Tack. Men jag kör på den jag har.
har du kvar din bubbla cabbe? kan man sitta 4 st i den? vad har du tänkt för pris?
5 pers har jag haft.. Dvs 4 passagerare.
Gav 8k en gång i tiden och har fixar en hel del med motor och bromsar. Så får jag det släpper jag den direkt.
eftersom du har öppningsbara dörrar undrar jag om du har förstärkt den något. vill inte köpa en rodster utan en cabbe som hela familjen kan åka i.
priset låter intressant.
Min är ingen rodster! 
sökfunktionen min gode vän 
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=10784
har postat där ritningen som min är baserad efter.
Men som sagt. Min bil är reggad för 4 passagerare och fler får du inte in i en bubbla... lagligt. 
och mellanplåten och orginal-blå motorlucka följer sitter givetvis på vid ev försäljning... + fyra extra hjul
tack för hjälpen. har några timmars jobb framför mig. tänkte behålla taket som någon sorts av hardtop. så man kan sätta dit det på ett smidigt sätt. så bilen kan stå ute.
tycker att din bubbla är mycket snygg och vill bygga min likadant. men många som kapar taket på sin bubbla gör det till en roadster. vilket gör att man bara kan färdas 2 st i den.
Nu när vintern kommer krypande bjuder jag på en bild. Hade kört cab till jobbet och sen insåg jag att det spöregnade ute.. då är det skönt att ha stort lager man kan köra in på
är du fortfarande sugen på att sälja den? isåfall hur mycket. har en fullt fungerande släp kärra med glasfiber kåpa till som jag tänkte sälja och för de pengarna ska jag hitta en färdig cabbad bubbla. tänkte göra det själv men puhh vilket jobb och tid.
Med vänlig hälsning simon
Simon82: PM!
Sidor Föregående 1 … 5 6 7 8 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Edith, yxad typ1 -69
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.