1

Någon som har erfarenheter av Nankang däck? De finns i lämpliga dimensioner för mina kommande fälgar och priset är minst sagt lockande.

2

HenrikL skrev:

Någon som har erfarenheter av Nankang däck? De finns i lämpliga dimensioner för mina kommande fälgar och priset är minst sagt lockande.

Helt ok däck med tanke på priset, har åkt på flera olika dimensioner 14-18" och det är som sagt priset som lockar, väljer Nankang 1000 ggr före linglong , wangli osv....

Get low, or die tryin

3

köpte mina första nankang 1995-96 och det är nog det mest otäcka jag kört på. provade igen för ett par år sen och skulle vilja påstå att dom är minst i paritet med många större märken. åtminstone på sommardäcken men jag antar att det är såna du ska ha?  ICQ/ab

militärhistoriskt intresserad och samlare av svensk militaria t o m 1945. har du nåt? pm:a!

4

Jag sommar-kör min T1 (Nankang däck fram) funkar hur bra som helst! Inga invändningar!

http://tufftill1000.blogspot.se/ 

Austin Mini 1275 GT 1975
Volvo V50 2005

5

Funkar utmärkt på sommaren, men som alltid, man får vad man betalar för! ICQ/ab

Kan inte mycket...

6

Samma här - har kört 2 bilar under sommar / höst på NS-2 165/50 R15 med fälgkantskydd. Funkar utmärkt även på buss eftersom väggarna i däcken är betydligt bredare än på många av de andra asiatiska billiga alternativen. NS-2 is the shit!  ICQ/ab

"Daddy Cool"

7

Det jag funderar på är 145/80-15 och 165/80-15.

8

HenrikL skrev:

Det jag funderar på är 145/80-15 och 165/80-15.

Har precis denna dimension på min Variant.
Var superskeptisk till en början då jag hört mycket skit. Mest att de skulle vara hala på vått underlag.
Var inne på att köpa Michelin, men då man får ett helt set Nankang för vad ett (1) Michelin kostar så bidde det så.

Har inte kört så himla mycket med dem, men tydligen var det inga problam att balansera och de går fint och mjukt på vägen.

Post's attachments

IMG_5493_liten.jpg, 83.71 kb, 800 x 600
IMG_5493_liten.jpg 83.71 kb, 169 downloads since 2012-01-18 

Ännu vet ingen hur en gammal folkvagn kan bli!

9

Jag har kört Nankang i många olika dimensioner.

Inte märkt någon större skillnad från andra/dyrare däck...

Det har ju iofs. aldrig handlat om komfort. Det har mer gällt stuk... ICQ/ag

10

Har Nankang fram på bubblan.
Bra hållbarhet, funkat bra i vatten och tvära svängar. Bromsar fint med.
Kan hända att dom inte är tysta som Michelin, för man brukar ju inte få allt.
Men till en gammal VW är det kanske inte det som är den högsta prioriteringen.  ICQ/ab

145/60-15 eller vad det nu är där sitter.

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

11

Har kört Nankang och inte haft några besvär

typ1 57, 66 typ14 68
typ2 65, 75 typ3 62 typ4 73
Och husvagn 65.

12 Senaste redigerad av JockeL U-a (2012-01-18 21:17:58)

Har sådana på 65an. Ett i varje hörn o funkar bra. 135/70+165/80
Har Michellin 155/55 i fram på ovalen,Nankang i bak men den har jag ju inte provat än ICQ/ad

Den som somnar med kliande stjärt
Kommer  vakna med orena fingrar

13

Jag har har haft nankang på både bruks bilar och flera vw s och det tycker jag har funkat bra,,,

Typ 1 -58

14

Har kört på Nankang ns2 i alla storlekar  165/50-15 till 295/35-18 har funkat kanon på både torrt och vått. bra hållbarhet. Enda negativa jag kan komma på är att dom är aningen högljuda/ mycket vägljud.

15

Har Nankang på bruksbilen(lågprofil). Mycket högljudda. De dubbfria vinterdäcken går tystare. Visserligen Michelin men ändå. Det blir inte Nankang igen på den bilen. Men jag har Nankang 135/80-15 fram på en av bubblorna och där funkar de bra.

Typ1 Zwitter 1952, Typ1 1955, Typ1 ragtop 1960, Typ14 Karmann Ghia Convertible 1965, Typ3 1600 TL Variant Automatic 1969, Typ 343 Karmann Ghia Automatic 1968,  T25 Kombi 1981, MCB E-type EKF -74

16

fast ljudnivå, bruksbil, mina michelin energy låter nog nästan mer än dubbade gislaved nordfrost 3 (samma fälgstorlek 15"), eller, beror på körfall... men energydäcken låter MYCKET mer än de michelin pilot som satt på från början...

Intressant med att billiga däck ändå verkar funka, men som sagt, av andra orsaker så pressar man kanske inte sin typ1 så hårt... Kul att billiga däck finns i "intressanta" dimensioner...

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

17

Har kört med Nankang NS2 i dim 225/45/17 på en Volvo V70 och de funkade bra både i vått och torrt. Tyvärr väldigt bullriga.