Hej! Jag har en fråga angående min förgasare i bubblan, den startar o går jätte bra på tomgång men när man åker iväg med den så vill den nästan dö när man växlar till 2:an. Måste nästan vara nånting med choken på förgasaren att göra, så fort motorn blir varm går den bra på alla växlar. Har bytt till nytt avstängningsventil (heter den så) o själva choke grejen med fjäden i. På nya finns inget sträck där den ska vara, om man jämför med original så har den det. Nu menar jag sträcket som ska liva med den på förgasaren. Nån som har några tankar vad det kan bero på?
Mvh: Joni
Hej! Jag har en fråga angående min förgasare i bubblan, den startar o går jätte bra på tomgång men när man åker iväg med den så vill den nästan dö när man växlar till 2:an. Måste nästan vara nånting med choken på förgasaren att göra, så fort motorn blir varm går den bra på alla växlar. Har bytt till nytt avstängningsventil (heter den så) o själva choke grejen med fjäden i. På nya finns inget sträck där den ska vara, om man jämför med original så har den det. Nu menar jag sträcket som ska liva med den på förgasaren. Nån som har några tankar vad det kan bero på?
Förtydliga dig lite.... 
Hur är det med förvärmningen
Det kan vara skit i förgasaren för när motorn kall behöver den mera soppa det kan även vara pumpen som inte kan leverera tillräkligt med soppa
Har du filter före soppa pumpen ?????
Jag vill inte vara dum men är det inte dax att köpa en verkstadshandbok
Så brukar det vara lättare att få till det (gärna med bilder)
/// Micke
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
När du bytt bimetallfjädern så måste du göra en grundinställning av choken så att allt blir rätt..Har du gjort det?
Ja, jag har filter före soppapumpen.
Verkstadshandbok har jag redan.
Grundinställningen är gjord enligt verkstadshanboken
.
Ska prova med min gamla choke, som jag fortfarande har kvar.
Ja, jag har filter före soppapumpen.
Verkstadshandbok har jag redan.
Grundinställningen är gjord enligt verkstadshanboken.
Ska prova med min gamla choke, som jag fortfarande har kvar.
Jag vet inte vad det står i din bok,men spjället ska vara öppet ca 5 mm när motorn är kall.